SEO-Pisanie

SEO-Pisanie SEO-Pisanie

Content

Evergreen content – czy warto być zielonym?

Evergreen content – czy warto być zielonym?

Na wstępie zaznaczę, że nie będzie to artykuł dotyczący ludzi podsiadających niewielkie kompetencje w danym zagadnieniu, czy roślin w żywym, zielonym kolorze. Wpis nie dotyczy także członków partii Zielonych. Jednakże nazwa może sugerować powyższe zagadnienia. Dziś skupimy się na publikowaniu treści na stronach internetowych, które nie będą traciły na aktualności. Dzięki temu generowanie ruchu na danej stronie nie będzie malało, a to jest właśnie cel podejmowanych działań. Czym jest evergreen content? Sprawdź koniecznie!

Jakich treści nie zaliczymy do evergreen content?

Zagadnienia, które z czasem tracą na zainteresowaniu czytelnika, nie będą zaliczane do treści wiecznie zielonych. Są to tematy związane z sezonem na dany produkt; przykład: 5 wskazówek, jak przystroić choinkę na święta. Z pewnością jest to temat, który spowoduje zainteresowanie czytelnika tylko w okresie okołoświątecznym.

Poniżej wymieniam treści, które nie wygenerują na stronie trwałego ruchu:

  • aktualne wiadomości, newsy;
  • bieżąca oferta sklepu;
  • obowiązujący kierunek np. w modzie, kulturze;
  • wartości statystyczne opisujące zdarzenie w krótki okresie.

Odkryj tematy wiecznie zielone i żywe

Evergreen content może wypracować ruch na stronie nie tylko przez tygodnie, ale i przez lata.  Nie musisz niepokoić się, że nie masz czasu na oferowanie internautom codziennie nowych tekstów.

Oto co możemy zaliczyć do treści wiecznie zielonych:

  • poradniki;
  • listy np. najbogatszych Polaków, najlepszych filmów sensacyjnych;
  • listy branżowe np. 5 najważniejszych zasad SEO;
  • ocena danego towaru, rankingi;
  • wywiady;
  • definicje;
  • historia powstania produktu czy firmy;
  • najczęściej nurtujące pytania i odpowiedzi w zakresie danego zagadnienia tzw. FAQ.

Sekretna przyjaźń evergreen content z SEO

Warto zadbać o odświeżenie treści evergreen content, przynajmniej raz na dwanaście miesięcy. Rozbudowanie tekstu na pewno zajmie mniej czasu niż napisanie go od początku. Ponadto warto  błyskawicznie zapoznawać się ze zmianami, które dotyczą publikowania treści  przyjaznej SEO oraz opłaci się monitorować zmiany algorytmów Google. Publikacje o ponadczasowym charakterze dają możliwość rozbudowania tekstu w trakcie upływającego czasu. Warto dodać nowe śródtytuły, frazy kluczowe czy zmienić grafikę. W ten sposób tekst będzie zawsze świeży, a to wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Zdarza się, że do takiej treści czytelnicy wracają tak jak do ulubionych fragmentów w przeczytanej książce. Tak samo nasz tekst evergreen content ma szansę, jak dobra literatura znaleźć się z zakładką ulubione,  z taką różnicą, że w komputerze.

Ponadczasowe poradniki

Teksty poradnikowe evergreen content powinny być wyrażone językiem prostym i przejrzystym. Treści typu porady trafiają głównie do internautów poszukujących wskazówek w danej dziedzinie, a specjalistyczny język mógłby okazać się mało przystępny. Wskazówki np. Jak założyć bloga nie będą przecież wyszukiwane przez osoby posiadające już spore doświadczenie na tym polu.

Treści evergreen na stronie to same korzyści. Obok generowania ruchu, zdobywania nowych zasięgów znacząco podnoszą wartość wizerunkową firmy. Poradniki, wskazówki zawarte na stronie budują pozytywny obraz firm ukierunkowanych na daną dziedzinę.

- 5 lutego 2021 - 39 Views
Tags | content, evergreen content

You Might Also Like

Sprawdź, jak powinny wyglądać marketingowe treści dla firm!

Marketingowe treści dla firm – co je wyróżnia?

2 grudnia 2020
Dowiedz się, czym są kluczowe wskaźniki efektywności!

Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI

12 listopada 2020
W tym artykule przeczytasz o tym, jak tworzyć content plan!

Content plan – jak go poprawnie sporządzić?

18 grudnia 2020

No Comment

Please Post Your Comments & Reviews
Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post
Previous Post

Archiwa

  • Luty 2021
  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020

Kategorie

  • Content
  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Linkowanie wewnętrzne
  • SEO copywriting
  • Teksty SEO

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

SEO-Pisanie - prawa zastrzeżone 2020