Na wstępie zaznaczę, że nie będzie to artykuł dotyczący ludzi podsiadających niewielkie kompetencje w danym zagadnieniu, czy roślin w żywym, zielonym kolorze. Wpis nie dotyczy także członków partii Zielonych. Jednakże nazwa może sugerować powyższe zagadnienia. Dziś skupimy się na publikowaniu treści na stronach internetowych, które nie będą traciły na aktualności. Dzięki temu generowanie ruchu na danej stronie nie będzie malało, a to jest właśnie cel podejmowanych działań. Czym jest evergreen content? Sprawdź koniecznie!
Jakich treści nie zaliczymy do evergreen content?
Zagadnienia, które z czasem tracą na zainteresowaniu czytelnika, nie będą zaliczane do treści wiecznie zielonych. Są to tematy związane z sezonem na dany produkt; przykład: 5 wskazówek, jak przystroić choinkę na święta. Z pewnością jest to temat, który spowoduje zainteresowanie czytelnika tylko w okresie okołoświątecznym.
Poniżej wymieniam treści, które nie wygenerują na stronie trwałego ruchu:
- aktualne wiadomości, newsy;
- bieżąca oferta sklepu;
- obowiązujący kierunek np. w modzie, kulturze;
- wartości statystyczne opisujące zdarzenie w krótki okresie.
Odkryj tematy wiecznie zielone i żywe
Evergreen content może wypracować ruch na stronie nie tylko przez tygodnie, ale i przez lata. Nie musisz niepokoić się, że nie masz czasu na oferowanie internautom codziennie nowych tekstów.
Oto co możemy zaliczyć do treści wiecznie zielonych:
- poradniki;
- listy np. najbogatszych Polaków, najlepszych filmów sensacyjnych;
- listy branżowe np. 5 najważniejszych zasad SEO;
- ocena danego towaru, rankingi;
- wywiady;
- definicje;
- historia powstania produktu czy firmy;
- najczęściej nurtujące pytania i odpowiedzi w zakresie danego zagadnienia tzw. FAQ.
Sekretna przyjaźń evergreen content z SEO
Warto zadbać o odświeżenie treści evergreen content, przynajmniej raz na dwanaście miesięcy. Rozbudowanie tekstu na pewno zajmie mniej czasu niż napisanie go od początku. Ponadto warto błyskawicznie zapoznawać się ze zmianami, które dotyczą publikowania treści przyjaznej SEO oraz opłaci się monitorować zmiany algorytmów Google. Publikacje o ponadczasowym charakterze dają możliwość rozbudowania tekstu w trakcie upływającego czasu. Warto dodać nowe śródtytuły, frazy kluczowe czy zmienić grafikę. W ten sposób tekst będzie zawsze świeży, a to wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Zdarza się, że do takiej treści czytelnicy wracają tak jak do ulubionych fragmentów w przeczytanej książce. Tak samo nasz tekst evergreen content ma szansę, jak dobra literatura znaleźć się z zakładką ulubione, z taką różnicą, że w komputerze.
Ponadczasowe poradniki
Teksty poradnikowe evergreen content powinny być wyrażone językiem prostym i przejrzystym. Treści typu porady trafiają głównie do internautów poszukujących wskazówek w danej dziedzinie, a specjalistyczny język mógłby okazać się mało przystępny. Wskazówki np. Jak założyć bloga nie będą przecież wyszukiwane przez osoby posiadające już spore doświadczenie na tym polu.
Treści evergreen na stronie to same korzyści. Obok generowania ruchu, zdobywania nowych zasięgów znacząco podnoszą wartość wizerunkową firmy. Poradniki, wskazówki zawarte na stronie budują pozytywny obraz firm ukierunkowanych na daną dziedzinę.
No Comment