SEO-Pisanie

SEO-Pisanie SEO-Pisanie

Content, Content marketing

Content plan – jak go poprawnie sporządzić?

Content plan – jak go poprawnie sporządzić?

Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania, również marketingowe, powinniśmy najpierw dobrze przemyśleć kroki, jakich chcemy się podjąć oraz opracować odpowiednią strategię. W osiągnięciu tego celu pomoże nam dobrze sporządzony plan. Dzięki niemu możemy zmniejszyć ryzyko niepowodzenia i zwiększyć naszą szansę na odniesienie sukcesu. Dowiedz się, jak sporządzić content plan na rzecz Twojej firmy!

Zanim jednak zaczniesz – pamiętaj

Stworzenie dobrego content planu wymaga czasu, zaangażowania i odpowiedniej wiedzy. Zależne jest również od wielu czynników, dlatego nie ma jednego uniwersalnego schematu – musi on być odpowiednio dopasowany do potrzeb indywidualnych.

Elementy służące do określenia content planu

Poniżej omawiamy kilka najważniejszych elementów przeznaczonych do rozpisania content planu.

  • Odbiorcy/grupa docelowa – ważne jest, aby najpierw ustalić, do kogo będziemy kierować swój przekaz, by móc odpowiednio skonstruować komunikat. Inaczej bowiem będziemy zwracać się do uczniów, a innego – specjalistycznego – języka używać będziemy, pisząc do osób zajmujących się określonymi profesjami.
  • Marka – musisz wiedzieć, jaki wizerunek firmy chcesz budować, by móc odpowiednio dopasować do niego treści.
  • Media – należy pamiętać, że tutaj liczy się jakość, a nie ilość; dzięki skupieniu się na mniejszej ilości dróg komunikacji z odbiorcami, jesteśmy w stanie budować z nimi lepszą relację i stworzyć zaangażowaną społeczność.
  • Działania konkurencji – sprawdzanie kompetencji naszego przeciwnika jest istotne; nie tylko możemy dzięki temu dowiedzieć się, jakie strategie działają. Ale również mamy szansę wymyślić taką, która byłaby w stanie osiągnąć znacznie lepsze rezultaty.
  • Budżet – nasze możliwości finansowe określają, na co możemy sobie pozwolić i na czym powinniśmy się przede wszystkim skupić, by nie ponieść ewentualnych strat; powinniśmy dobrze przemyśleć, w co najpierw powinniśmy zainwestować.

Content plan – tworzenie

Ten etap polega na pozyskiwaniu danych, które ułatwią stworzenie content planu.

  1. Rozmowa ze zleceniodawcą – dzięki niej możemy ustalić cel biznesowy, charakterystykę branży i firmy, dostępny budżet, czy – jeśli firma prowadzi statystyki – grupę docelową klientów.
  2. Analiza konkurencji – chodzi tutaj o zbadanie rynku i dostosowanie działań do aktualnych możliwości firmy. Jeśli naszym celem jest przyciągnięcie klientów, jednak konkurencja jest ugruntowana i zajmuje wysokie miejsca w wyszukiwarce, to – zamiast na przykład publikować obszerne artykuły czy tworzyć podstrony na popularne frazy kluczowe – powinniśmy się skupić na pozyskiwaniu ruchu na naszej stronie. Dopiero gdy zaczniemy generować zyski i wzmocnimy swoją pozycję w wyszukiwarce, możemy zacząć dodawać coraz bardziej konkurencyjne podstrony i artykuły.

Zaplanowanie prac

Wiemy już co nieco o firmie – możemy zatem przejść do określenia realnych planów.

  • Dobór słów kluczowych – na ich podstawie będą formułowane dalsze szczegóły takie jak tytuły artykułów czy nagłówki w podstronach ofertowych.
  • Tematy – muszą być atrakcyjne, żeby móc przyciągnąć uwagę jak największej liczby klientów.

Content plan – podsumowanie

Tworzenie content planu to proces wieloetapowy, na który składa się wiele czynników. Jest on indywidualny i wymaga czasu. Należy go więc dobrze przemyśleć oraz zebrać jak najwięcej możliwych informacji.

- 18 grudnia 2020 - 122 Views
Tags | content, content plan, frazy kluczowe, plan

You Might Also Like

Sprawdź, jak powinny wyglądać marketingowe treści dla firm!

Marketingowe treści dla firm – co je wyróżnia?

2 grudnia 2020
Evergreen content to treść, która nie traci na aktualności. Dowiedz się więcej!

Evergreen content – czy warto być zielonym?

5 lutego 2021
Dowiedz się, czym są kluczowe wskaźniki efektywności!

Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI

12 listopada 2020

No Comment

Please Post Your Comments & Reviews
Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post
Previous Post

Archiwa

  • Luty 2021
  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020

Kategorie

  • Content
  • Content marketing
  • Copywriting
  • E-commerce
  • Linkowanie wewnętrzne
  • SEO copywriting
  • Teksty SEO

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

SEO-Pisanie - prawa zastrzeżone 2020