Podejmując się określonych działań, niezależnie od tego, jakiej sfery życiowej one dotyczą, warto pamiętać o ustaleniu planu. Taki harmonogram powinien określać cele, jakie chcemy osiągnąć wraz z konkretnym terminami ich realizacji. Podobnie jest w copywritingu. Zanim stworzymy i sprzedamy określoną treść, warto pamiętać o zaplanowaniu działań. W niniejszym artykule poruszymy temat, jakim jest strategia copywritingowa.
Strategia copywritingowa – definicja
Strategia copywritingowa to ustalenie planu działań, dotyczących tworzenia i promocji treści. Innymi słowy, polega ona na określeniu celu, jaki chcemy osiągnąć, kierunku działań wraz z wyznaczeniem ram czasowych. Przykładem może być prowadzenie bloga. Jeśli chcemy, by nasz blog zdobył czytelników, powinniśmy ustalić liczbę wpisów w przeciągu tygodnia lub miesiąca, temat artykułów, kanały promocji (w jaki sposób chcemy dotrzeć do grupy docelowej i jak często będziemy się reklamować) oraz wydatki na reklamę.
Etapy strategii copywriterskiej
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, strategia copywritingowa opiera się na ustaleniu planu działań. Taki plan powinien uwzględniać poszczególne punkty takie jak określenie celu i działań, analizę konkurencji oraz śledzenie aktualnych potrzeb użytkowników internetu.
Strategia copywritingowa – etap I
Pierwszym etapem strategii copywritingowej powinno być określenie celu i działań. W tej fazie należy uwzględnić następujące punkty:
- Sposób, w jaki chcemy wpłynąć na efektywne pozycjonowanie strony – dobór odpowiednich fraz, linkowanie wewnętrzne itp.
- Rodzaj treści – jakiego typu treści będziemy zamieszczać na stronie, czy będą to tylko artykuły, czy też infografiki podcasty itp.
- Liczbę treści – ile zamierzamy zamieszczać wpisów na stronie w określonym przedziale czasowym, np. 3 artykuły tygodniowo.
- Kanały promocji – określenie sposobów na reklamę strony (np. reklama za pośrednictwem mediów społecznościowych, ulotki, banery reklamowe i inne).
Strategia copywritingowa – etap II
Drugim etapem strategii copywritingowej powinna być analiza konkurencji. W tym celu warto wyszukać strony internetowe o podobnej tematyce. Następnie warto przeanalizować konkurencyjne serwisy pod kątem zawartości. Kolejny etap to porównanie contentu konkurencji do treści obecnej na naszej stronie. Na tej podstawie warto zastanowić się, w jaki sposób możemy udoskonalić swoją zawartość.
Strategia copywritingowa – etap III
Ostatnim etapem strategii copywritingowej jest śledzenie aktualnych potrzeb użytkowników internetu. W tym przypadku należy dokonać analizy pod kątem zainteresowań internautów. Można to sprawdzić poprzez ankietę lub algorytmy wyszukiwarki Google, które wychwytują najczęściej wyszukiwane frazy. Poznanie aktualnych oczekiwań użytkowników pozwoli nam dobrać temat artykułu, zgodny z zainteresowaniami grupy docelowej.
Podsumowanie
Strategia copywritingowa wiąże się z wyznaczeniem celów i zaplanowaniem konkretnych działań w pracy copywritera. Dzięki temu wiemy, jak przewyższyć konkurencję oraz tworzymy teksty, których tematyka dotyczy zainteresowań użytkowników internetu, co daje nam szansę na szybką i efektywną sprzedaż treści.
No Comment