Aby trafić z przekazem do czytelnika i wynieść się na wyższy poziom w pozycjonowaniu, musimy zwrócić szczególną uwagę na treści, jakie zamieszczamy na naszej stronie. Dziś nie wystarczy już bezmyślnie wplatać kluczowe słowa do tekstu. Zawartość strony ma być merytoryczna i wartościowa dla użytkownika. Czym zatem jest content? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej!
Czym jest content?
Content – z języka angielskiego oznacza treść. Pojęcie to odnosi się dziś do całej zawartości na stronie internetowej. Ma związek ze wszystkimi elementami, które wpływają na komunikację marki z klientem, czyli: treść artykułów, pliki graficzne czy filmiki video. Wartościowy i unikalny content, który trafia do potencjalnego klienta jest niezwykle ważny i znacząco wpływa na pozycjonowanie strony.
Jak tworzyć dobry content?
Oto kilka wskazówek, które pozwolą ulepszyć treści prezentowane na stronie.
- Skup się na potrzebach i problemach odbiorców – skutecznie napisany artykuł będzie dawał użytkownikowi konkretną wartość i podniesie jego poziom wiedzy o danym produkcie lub usłudze. Zwróć uwagę, do kogo kierujesz swoje treści – powinny one w jak największym stopniu zadowalać potrzeby czytelników.
- Pamiętaj o słowach kluczowych – postaraj się naturalnie wpleść je w tekst i unikaj zbyt dużej ilości powtórzeń. Frazy kluczowe powinny stanowić jedność z treścią. Dzięki temu w prosty sposób zwiększysz ilość wejść na stronę. Nie wiesz, jaka ilość słów kluczowych będzie optymalna? Możesz skorzystać z profesjonalnego narzędzia Keyword Density Checker, który Ci w tym pomoże.
- Zachowaj przyjazną formę treści – przejrzysty, czytelny tekst z odpowiednią ilością i długością akapitów będzie dużo bardziej korzystny w odbiorze niż długi, niczym nieprzerwany ciąg wyrazów. Dbaj o oczy swojego czytelnika i nie zniechęcaj go do lektury. Uatrakcyjnij tekst grafiką, wykresami czy ciekawym filmikiem dotyczącym contentu. Pisz tak, aby klient chciał przebywać właśnie na Twojej stronie, a nie u konkurencji. Nie kopiuj więc treści, bo to droga donikąd. Twój tekst musi być wyjątkowy, a zarazem prosty i konkretny.
Co możesz zyskać?
Dopracowany i przemyślany content niesie za sobą szereg korzyści. Coraz więcej użytkowników szuka rzetelnych informacji w internecie. Oferując odbiorcy wiarygodne treści, zbudujesz pozytywny wizerunek swojej firmy i przyciągniesz klienta na dłużej, ponieważ dzięki Tobie będzie mógł poszerzyć swoją wiedzę na poszukiwany temat. Zwiększy się więc ruch na Twojej stronie, a Ty stworzysz sobie grono czytelników, które obdarzy Cię zaufaniem.
Angażując się w media społecznościowe, masz szansę zbudować z czytelnikiem długofalowe i wartościowe relacje. Możliwość zadawania pytań na bieżąco, czy komentowania Twoich usług przybliży potencjalnego klienta do marki. Pogłębiając z czytelnikiem relacje, możesz pozwolić sobie na obniżenie kosztów innych działań marketingowych. Pamiętaj – słowo pisane ma ogromną moc.
Nie tylko użytkownik strony doceni Twoje rzetelne podejście do tematu. Roboty Google zajmujące się pozycjonowaniem, są już tak zaprogramowane, że zauważą dobrą zawartość tekstu bardziej, niż przypadkowo wprowadzone do tekstu frazy kluczowe, które nie niosą za sobą nic głębszego.
Podsumowanie
Warto poświęcić treści, którą zamieszczamy na stronie sporo uwagi, ponieważ drzemie w niej ogromny potencjał. Dziś możemy znaleźć na ten sam temat dziesiątki artykułów w internecie. Naszą uwagę przyciągną jedynie te, które wywołają w nas dobre emocje, będą napisane prostym językiem, ale i zaciekawią nas na tyle, że będziemy chcieli sięgnąć po więcej.
To nie lada sztuka zatrzymać na dłużej klienta, kiedy konkurencja jest ogromna. Warto jednak być konsekwentnym i spójnym w swoich działaniach. Jeśli przedłożymy jakość nad ilość – łatwiej będzie nam pozyskać zaufanie klienta i mieć pewność, że wróci właśnie do nas.
No Comment