Wielokrotnie firmy zastanawiają się, w jaki sposób dokonać odpowiedniego wyboru copywritera, a także gdzie takiej osoby szukać. Zatem jak wybrać najlepszego copywritera? Odpowiedź na to pytanie w dalszej części artykułu!
Miejsca, w których można szukać copywritera
W zależności od celów marketingowych i rozwojowych firmy szukają kandydatów na copywritera w różnych miejscach. Warto wiedzieć, czym się one charakteryzują oraz różnią między sobą. Przedstawimy najpopularniejsze z nich.
Portale społecznościowe
Obecnie pełnią one nie tylko funkcję rozrywkową, ale również biznesową. Dużo ofert pojawia się na Facebooku. Jest to warty uwagi portal ze względu na rozbudowane możliwości wyboru. Pracy szuka tam mnóstwo ludzi, w tym copywriterów, także nie grozi nam sytuacja, iż na nasze ogłoszenie nie będzie żadnego odzewu. Co więcej, chętni zgłoszą się w szybkim czasie.
To jednak nie oznacza, że tej opcji brakuje wad. Najpoważniejsza z nich, to spora rozbieżność w umiejętnościach i doświadczeniach kandydatów. Możemy spotkać kogoś, kto naprawdę zna swój fach i wykona powierzone zadanie bardzo dobrze i skrupulatnie, jednak istnieje całkiem duże ryzyko, że zgłosi się ktoś, kto prezentuje dosyć niski poziom. Zwłaszcza że na Facebooku zleceń szukają często osoby, które sobie dorabiają, albo próbują swoich sił, nie mając wiedzy o tym fachu.
Mimo tego jest to ciekawa opcja, pozwalająca znaleźć niezłego copywritera w szybkim tempie. Warto jednak wziąć także pod uwagę portal o nazwie LinkedIn. Najczęściej spotkamy tam już bardziej doświadczonych copywriterów, aczkolwiek ich ogólna liczba jest mniejsza, niż na Facebooku. Z reguły, jest to także droższa opcja.
Portale ogłoszeniowe
Oprócz social mediów prym wiodą portale ogłoszeniowe. Czy jest to lepszy wybór? Trudno jednoznacznie określić, gdyż też posiada swoje wady i zalety.
Do plusów z pewnością można zaliczyć dużą liczbę ofert. Trudno sobie wyobrazić sytuację, że nie znajdziemy nikogo, kto nas zainteresuje. Atutem jest także możliwość tworzenia rozbudowanych ofert, dzięki czemu wiele informacji dostajemy od razu. Nie ma też problemu z szukaniem osób z konkretnej okolicy. Znajdziemy zarówno copywriterów do pracy zdalnej, jak i do biura w danej lokalizacji.
Niestety, sporo ofert może nas nie zadowalać. Na tego typu portalach mogą przebywać także osoby amatorskie, więc jeśli szukamy kogoś z większymi umiejętnościami bądź doświadczeniem, to może to stanowić pewien kłopot.
Strony internetowe
Warto od razu zaznaczyć, że szukanie copywriterów na stronach internetowych jest przeznaczone głównie dla dużych firm. Przyczyna tego jest prosta – finanse. Trudno znaleźć copywritera posiadającego własną stronę, którego cennik nie jest wysoki. Aczkolwiek, gwarancja otrzymania dobrych i skutecznych treści jest zdecydowanie większa. Niestety, nie każda firma może sobie pozwolić na takie wydatki. Na szczęście istnieją powyższe dwie opcje, czyli portale ogłoszeniowe i social media, dzięki czemu każde przedsiębiorstwo ma szansę wybrać odpowiedniego dla siebie copywritera.
Jak zatem wybrać copywritera?
Przed podjęciem decyzji wciąż mogą pojawiać się wątpliwości. Nie jest to, rzecz jasna, łatwa decyzja, jednakże można sobie ułatwić to zadanie. Warto skupić się na najważniejszych kryteriach, w których przedstawimy nasze oczekiwania względem współpracy z copywriterem. Prezentują się one następująco:
- stawka finansowa;
- oczekiwana jakość treści;
- ilość materiałów;
- sposób rozliczania się;
Jeśli dokładnie ustalimy sobie powyższe elementy, to dokonanie wyboru może okazać się znacznie prostsze.
Podsumowanie
- Wybór dobrego copywritera to bardzo ważne zadanie dla firm.
- Social media, portale ogłoszeniowe i strony internetowe to najpopularniejsze miejsca do szukania copywriterów.
- Każda firma musi dobrać copywritera do własnych, indywidualnych potrzeb i celów.
No Comment