Bardzo często blog ekspercki będzie pierwszym zderzeniem Twojego potencjalnego klienta z Twoją firmą. Czytelnik trafi na niego, zanim jeszcze zajrzy do Twojego sklepu, czy skorzysta z Twoich usług. Warto więc, aby pierwsze wrażenie, jakie na nim wywrzesz poprzez treści, które zamieścisz na blogu było pozytywne. Dowiedz się, czym powinien się charakteryzować Twój blog ekspercki, aby zaprezentować swoje produkty lub usługi z jak najlepszej strony. Jest to też doskonałe miejsce na to, abyś pokazał, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Wartościowa treść ma moc przyciągania do siebie nowych klientów.
Zalety prowadzenia bloga eksperckiego
Zastanawiasz się jeszcze, czy warto w ogóle prowadzić bloga eksperckiego? Przeczytaj o korzyściach, jakie może Ci on przynieść, a gwarantujemy, że Twoje wątpliwości szybko się rozwieją.
- Merytoryczne treści ściągają uwagę czytelnika i generują dodatkowy ruch na Twojej stronie.
- Przez bloga trafi do Ciebie najbardziej pożądany klient – jest on już wstępnie zainteresowany Twoim produktem.
- Dzięki zamieszczonemu polu z komentarzami na Twoim blogu eksperckim, możesz być w bezpośrednim kontakcie z Twoimi klientami. Biorąc udział w dyskusji, łatwo dowiesz się, czego potrzebują Twoi czytelnicy i jak wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dlatego nie zamykaj się na bezpośrednią komunikację z klientem i po prostu wyjdź do ludzi.
- Masz możliwość szerszego zaprezentowania swojej oferty poprzez przygotowanie wpisu eksperckiego, poradnika czy wpisu o historii firmy. Łatwo też zamieścić link do sklepu i przekierować do niego użytkownika. Pamiętaj, żeby Twoje wpisy nie były nachalne i nie przedstawiały tylko Twoich produktów. Nie powinny nakłaniać klienta od razu do zakupu. Jeśli Twoje treści będą dobre – sprzedaż będzie ich skutkiem ubocznym.
- Zwiększy się zasięg i rozpoznawalność firmy – jeśli tworzysz wartościowe i przydatne treści – możesz być pewien, że pójdą one dalej w świat, dzięki użytkownikom, którzy będą je szerzyć i podsyłać np. swoim znajomym – zupełnie za darmo!
O czym należy pamiętać, prowadząc bloga eksperckiego?
Jeśli masz wiedzę i pasjonujesz się danym tematem – nie czekaj i podziel się tym ze swoimi czytelnikami, którzy są potencjalnymi klientami. Dzięki blogowi eksperckiemu możesz stworzyć silny potencjał reklamowy swoich usług.
Twój blog powinien nie tylko informować, ale także inspirować. To ważne. Dzięki temu wejdziesz w interakcję z czytelnikami i lepiej ich poznasz. Jeśli posiadasz specjalistyczną wiedzę na dany temat i jest to Twoją pasją – łatwo zarazisz tym innych. Ludzie dostrzegą autentyczność w Twoich tekstach.
Pamiętaj, że nie ma nudnych tematów, na które nie warto pisać. Różni je tylko sposób przedstawienia treści. Tak samo ciekawie można napisać o wycieczkach górskich i o prawie podatkowym. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia i kreatywność.
Bo kto powiedział, że prawnik musi być nudnym sztywniakiem? Może, jeśli pokażesz się klientowi z innej, tej bardziej ludzkiej strony, to właśnie Twoje usługi wybierze?
Pamiętaj też o kilku zasadach, zanim przystąpisz do pisania bloga eksperckiego:
- Postaraj się umiejętnie przełożyć fachowy żargon na lekki styl blogowy. Użytkownicy sieci nie lubią się przemęczać. Jeśli Twoje treści będą jasne i zrozumiałe – zyskasz większą sympatię i zainteresowanie czytelników. Dostosuj język do odbiorcy!
- Trudne pojęcia staraj się tłumaczyć obrazowo i pokazuj je na przykładach – wtedy łatwiej będzie zrozumieć, o co Ci chodzi
- Posiłkuj się krótkimi anegdotkami, najlepiej wziętymi z własnego życia – ludzie lubią o tym czytać.
Blog ekspercki – podsumowanie
Pamiętaj, że nie ma bloga eksperckiego bez tworzenia, zmieniania, dopisywania i uaktualniania. Dlatego nie czekaj i po prostu zacznij działać. Raz napisany artykuł może, a nawet powinien być zmieniany i ulepszany. Wówczas również zyskuje on w „oczach” robotów Googla, bo wiedza, którą się dzielisz, jest aktualna. Blog ekspercki pisany z pasją może być wspaniałym narzędziem reklamy Twojej firmy. Będzie się on kojarzył Twoim klientom z najwyższą jakością usług a co najważniejsze – będziesz dla nich wiarygodny w tym co robisz i chętniej skorzystają z Twoich usług.
No Comment