Copywriting nie jest łatwym zawodem. Nie wystarczą wysoko jakościowe teksty. Aby być skutecznym, trzeba do nich dodać kreatywność, poprawność językową oraz sporą dawkę wiedzy i znajomość zasad SEO. Niezwykle istotne jest również odnalezienie się wśród ogromnej konkurencji i wypłynięcie na powierzchnię poprzez znalezienie właściwego tematu – niszy, w której będziemy mieli szansę zaistnieć. W spełnieniu tych wymagań pomocne okazują się różnorakie narzędzia, przyspieszające cały proces twórczy. Jednym z nich jest wyszukiwarka fraz kluczowych – zastanowimy się, czy jest to podstawowe wyposażenie copywritera i w czym może mu pomóc.
Czym jest wyszukiwarka fraz kluczowych i jaką rolę pełni dla copywritera?
Profesjonalny copywriter wyróżnia się tym, że zna rolę słów kluczowych i potrafi je starannie, naturalnie zamieścić w tekście, zwiększając w ten sposób widoczność treści. Pisanie musi być poprzedzone analizą słów kluczowych. Użycie odpowiednich narzędzi usprawni całą pracę i wpłynie na jakość oraz skuteczność tekstu.
W tym momencie z pomocą przychodzi wyszukiwarka fraz kluczowych. To narzędzie, które zbiera dane, a następnie ukazuje popularność i potencjał fraz razem z pokrewnymi możliwościami. Rozwiązuje w ten sposób dwa główne problemy copywritera – brak inspiracji oraz małą widoczność tekstu.
Jakie są zalety takiego rozwiązania?
Dzięki skorzystaniu z takiej możliwości mamy większą szansę powodzenia, przy jednoczesnym mniejszym wysiłku i oszczędności cennego czasu. Słowem – copywriter staje się bardziej skuteczny i wydajny, co w czasach ciągle rosnących wymagań wobec copywritingu staje się niezwykle pożądane. Poprzez holistyczne podejście do treści i kompleksową opiekę zwiększasz swoje szanse na pozyskanie klienta i uzyskanie większego wynagrodzenia za swoją pracę.
Wyszukiwarki fraz kluczowych dla copywritera – przegląd
Dostrzegasz już pewnie zasadność korzystania z dodatkowych narzędzi, aby usprawnić i ulepszyć swoją pracę copywritera. Zapoznajmy się zatem z konkretnymi przykładami wyszukiwarek fraz kluczowych.
Google Keyword Planner
Jest to darmowe i najbardziej popularne narzędzie, więc nie możemy go pominąć w naszym krótkim zestawieniu. Użytkowanie Google Keyword Plannera jest proste i intuicyjne. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę, a uzyskamy odpowiedź, jak bardzo jest ona popularna w wynikach wyszukiwania. Ponadto narzędzie podpowie nam frazy pokrewne. Minusem natomiast jest brak informacji o konkurencyjności.
Keyword Tool
To narzędzie jest przeznaczone dla osób, które chcą zwiększyć widoczność strony w sieci, a więc również dla copywriterów. Stanowi cenną inspirację podczas pracy nad tekstem, ponieważ po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy pakiet fraz z długim ogonem. Frazy z długim ogonem umożliwiają pozyskanie nowych potencjalnych klientów poprzez zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Dają one szansę wybicia się na powierzchnię w otchłaniach Internetu.
Dodatkową zaletą tego narzędzia jest analiza trendów i ocena konkurencyjności.
Jakie zatem posiada wady? Do minusów, szczególnie dla początkującego copywritera, należy zaliczyć cenę – koszt miesięczny pakietu Basic w subskrypcji rocznej wynosu 69 dolarów.
KWFinder
Sposób działania tego narzędzia jest podobny do Google Keyword Planner. Jednak posiada dodatkowo bardzo przydatną opcję – wyświetla ocenę trudności danej frazy. Ułatwi nam to decyzję, czy użyty zestaw słów kluczowych wpłynie korzystnie na pozycjonowanie strony. Stanowi jeden z elementów zestawu narzędzi oferowanych przez firmę Mangools.
Dzięki temu otwierają się przed nami szerokie możliwości integracji różnych rozwiązań, a więc otrzymujemy możliwość kompleksowej analizy SERPów, profilu linkowego czy analizy zajmowanych pozycji. Ponadto tańszy pakiet możemy już nabyć za 29,90 dolarów miesięcznie w subskrypcji rocznej, a ograniczone liczby danych są dostępne nawet za darmo.
Wyszukiwarka fraz kluczowych – podsumowanie
Zapewne wyszukiwarka fraz kluczowych to nie jest niezbędnik copywritera. Możesz bazować na swojej intuicji, wiedzy i licznym porównaniom z konkurencją. Narzędzia te nie wykonają też za Ciebie całej pracy. Ostatecznej wartości copywritera nikt nie zastąpi. Jednak niewątpliwie skorzystanie z pomocy sprawdzonych wyszukiwarek fraz kluczowych jest skutecznym rozwiązaniem, ułatwiającym pracę i wpływającym na jakość i skuteczność treści.
No Comment