Internet to współczesny wszechświat na wyciągnięcie ręki. W Internecie można i znajdzie się wszystko. Jednak popularyzacja tego wynalazku sprawia, że należy wyróżnić się w gąszczu tysięcy artykułów. Łatwo mówić, trudniej w praktyce. Tu na pomoc, tym którzy chcą uzyskać zamierzony efekt, przychodzi tekst SEO-friendly.
Fundament tekstów SEO
Teksty SEO-friendly zyskują na wartości, w momencie kiedy dobrze je napiszemy. To jak z śpiewaniem, niektórym idzie lepiej, niektórym gorzej. Jednak nabycie umiejętności związane z tworzeniem takiego rodzaju tekstów jest wręcz niezbędne. Dziedzina, która zajmuje się pisaniem tekstów zoptymalizowanych pod kątem SEO, nazywa się copywritring. Aby udoskonalić warsztat pisania należy zapisać się na specjalne kursy.
Copywritring można nazwać sztuką pisemnego przekonywania. Dziedzina ta obejmuje kilka rodzajów tekstów:
- artykuły blogowe
- artykuły sponsorowane
- opis produktu/usługi
- treści brandowe
- hasła reklamowe
- posty na social media.
Wydawałoby się, że aby zostać copywriterem i pisać teksty jest czymś dziecinnie łatwym, mało absorbującym. W rzeczywistości jednak jak w każdym zawodzie copywritring stawia wiele wymóg, przeszkód. Jedno jest pewne – aby wykonywać pewien zawód, należy połączyć go z pasją. Copywriter to zawód, w którym to autor ma za zadanie swoją wyobraźnię i styl przełożyć na papier, tak aby zaciekawić odbiorcę. Copywriting to pisanie tekstów, które są oryginalne, ciekawe, przepełnione unikatową treścią. Ich głównym celem jest zwrócenie uwagi odbiorców, wzbudzenie u nich zainteresowania.
Przeczytaj również: Słowa kluczowe: Czym są i jak wykorzystywać je w SEO copywritingu?
SEO a copywritring
Rozwój technologii i Internetu pozwala copywriterom doskonalić swoje umiejętności. Zmieniające się algorytmy zmuszają wręcz do stałego poszerzania horyzontów i doskonalenie rzemiosła pisania. Także SEO copywritring stanowi wręcz dodatkowy aspekt w nakierowaniu użytkownika sieci na ofertę, której szuka. Teksty SEO-friendly są równie ważne, co pozostałe teksty copywriterskie, na wzgląd zastosowania je w najpotężniejszych domenach sieci, takich jak;
- Yahoo
- Bing
- Baidu
- Yandex.
Artykuły SEO-friendly mają znaczny wpływ na pozycjonowanie w sieci pod wieloma względami. Podstawowym zadaniem jest przede wszystkim optymalizacja treści, czyli zastosowanie fraz kluczowych, właściwych nagłówków czy zastosowanie linka wewnętrznego. Dzięki SEO-friendly content roboty Google rozumieją daną tematykę tekstu i za jego sprawą pojawia się on na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Skutkiem jest zwiększająca się liczba widoczności, czyli liczba odbiorców, którzy trafiają na stronę. Pamiętać trzeba, że to konkretnymi frazami przyciągamy konkretną grupę odbiorców, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami bądź też czytelnikami.
Kluczowe frazy dodają treści wartości, strona sama w sobie prezentuje większą liczbę odwiedzin, co pozytywnie wpływa na wizerunek marki, a tym samym lojalność konsumencką. Odszukanie takich fraz nie jest czymś łatwym, szczególnie dla początkującego copywirtera. Zacząć należy przede wszystkim od samej analizy treści tekstów SEO-friendly, jednocześnie trzeba zidentyfikować główne słowa oraz frazy dotyczące konkretnego artykułu. Tutaj warto zaznaczyć dwie bardzo ważne rzeczy:
- Słowa kluczowe używamy naturalnie, powinny również być odmieniane przez przypadki.
- Nie wolno przesadzać z zastosowaniem słów kluczowych, ponieważ negatywnie wpływa to na płynność i jakość tekstu.
SEO-friendly content to wieloaspektowe zagadnienie nierozłączne z marketingiem internetowym. Zagadnienie, które wymaga posiadania wiedzy z wielu dziedzin. Warto przede wszystkim śledzić wszelkie zmiany, które zachodzą w SEO oraz algorytmach Google. Sama umiejętność pisania i związane z nim styl, zasady interpunkcji, ortografii nie jest wystarczająca. Dlatego też między innymi firmy i właściciele stron internetowych zlecają specjalistom tworzenie tekstów SEO-friendly.
Autor tekstu: Ewelina Drogosz
Cześć, mam na imię Ewelina. Na co dzień zajmuje się księgowością. Jestem w połowie humanistą a w połowie mam ścisły umysł. W wolnej chwili uwielbiam aktywnie spędzać czas, spacerować i poznawać nowe miejsca. Interesuję się również rozwojem osobistym, marketingiem, kulturą.
No Comment