Tworzenia wartościowych treści wymaga aktualnych informacji. Niezależnie od tego, czy jesteś copywriterem, blogerem, czy content marketerem, zawsze musisz zaktualizować informacje dla napływających internautów. Dlatego warto skorzystać z recyklingu treści!
Czym jest recykling treści?
Recykling to ponowne wykorzystanie odpadów w celu wytworzenia nowego produktu, w tym przypadku tekstu. Copywriter zajmujący się content marketingiem może zamieszczać linki, które już z czasem stały się nieistotne lub strona została po prostu usunięta. Recykling treści służy odświeżeniu wcześniej stworzonych treści, tak aby nowi odbiorcy mogli je ponownie wykorzystać.
Jak korzystać z recyklingu treści?
W branży content marketingu istnieje wiele zasad, a jedną z nich jest 3R – reduce, reuse, recycle (ang. ograniczaj, używaj ponownie i odzyskuj). Przy wyborze treści, które chcesz zaktualizować, skorzystaj z Google Analytics. Ten program pomaga zrozumieć, które z Twoich wcześniej zamieszczonych artykułów były znacznie popularniejsze, analizując zawartość Twojej strony internetowej lub blogu.
Jakie są rodzaje treści?
Prowadząc bloga lub pracując jako copywriter, zwracaj uwagę na to, w jaki sposób internauci odbierają informację. Wcześniej był trend na długie artykuły, a obecnie – na krótki filmiki, żeby nie marnować zbyt wiele czasu na czytanie. Czasami jednak trend nie nadaje się do każdego rodzaju informacji i należy wybrać taki rodzaj treści, który będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej strony.
- Każda informacja tekstowa jest treścią. Do przygotowania wysokiej jakości informacji potrzebna jest osoba posiadająca umiejętności pisarskie – copywriter. Dobry copywriter jest w stanie przygotować treści tekstowe zarówno na Twoją stronę internetową, jak i na portale społecznościowe.
- Zdjęcia. Wizualizacja Twojej firmy i produktu jest bardzo ważna zarówno dla rozpoznawalności, jak i dla uzupełnienia treści tekstowych. Do tworzenia wysokiej jakości treści wizualnych potrzebny jest designer, który będzie pracował w zespole z copywriterem.
- W niektórych przypadkach istnieje potrzeba opowiedzenia i pokazania klientowi swojego produktu lub usługi za pomocą wideo. W tym przypadku potrzebny jest już zespół ludzi, którzy profesjonalnie zajmują się tworzeniem i montażem filmów. W przyszłości treści te mogą być wykorzystywane zarówno na stronie internetowej czy kanale YouTube, jak i na Instagramie czy TikTok.
- Treści audio to nie tylko muzyka, mogą to być również podcasty. Dźwięk konwersacyjny, który jest wygodny do słuchania, na przykład w samochodzie lub po ciężkim dniu przy komputerze.
Jak zaktualizować treść?
- Dodaj wideo zamiast tekstu, aby ułatwić zapoznanie się z informacjami.
- Wybierz grupę docelową, do której będzie skierowany zaktualizowany artykuł lub post.
- Zamieść fragment podcastu lub filmu na stronie i podaj link, aby internauci mogli szybko przejść do potrzebnej im strony.
- Zorganizuj transmisję na żywo na Facebooku, Instagramie lub Tik Tok.
- Zapytaj swoich followersów, jaki temat najbardziej ich interesuje i przygotuj webinar.
- Przeprowadź wywiad z gościem w formie artykułu, filmu lub podcastu.
Specjaliści do spraw treści
W przypadku, gdy nie chcesz poświęcać czasu na przerabianie starych tekstów na nowy format, możesz skorzystać z usług specjalistów. Chodzi o:
- Copywritera – specjalista, który zajmuje się pisaniem tekstów dla blogu, stron internetowych, pisaniem tekstów SEO zgodnie z regulaminem, tekstów sprzedażowych, postów na portale społecznościowe i wiele innych.
- Recenzenta – specjalista, który przerabia gotowy tekst na nowy.
- Designera – specjalista zajmujący się projektowaniem graficznym postów w mediach społecznościowych, a także opracowywaniem identyfikacji wizualnej i produktów drukowanych.
- Content managera – specjalista, który zajmuje się umieszczaniem i kontrolą jakości gotowych treści, pisaniem planu treści, w niektórych przypadkach zajmuje się podstawowym przygotowaniem zdjęć i optymalizacją treści dla strony.
Recykling treści – podsumowanie
- Recykling treści to nadanie nowego życia tekstowi, który powstał jakiś czas temu, aby nowi subskrybenci mogli się z nim zapoznać.
- Interesuj się trendami i sposobami przekazywania informacji używanymi na innych platformach, aby w porównywaniu z nimi nie wydawać się nudnym i nieistotnym.
- Aby nie marnować czasu, skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy w krótkim czasie nadadzą Twoim starym tekstom nowe życie.
Autor tekstu: Alina Partytska
No Comment