Marketing SMS jest prostym i tanim narzędziem w komunikacji z klientem. Warto poznać, czym jest marketing SMS i czy powinniśmy poświęcić na niego czas. Przeczytaj i zdecyduj, czy jest to odpowiednia forma marketingu dla Twojej firmy.
Czym jest marketing SMS?
Marketing SMS to działania marketingowe, które mają na celu wysłanie do potencjalnego odbiorcy wiadomości tekstowej. W treści umieszczamy informacje o nowościach, promocjach i innych wydarzeniach specjalnych, które mają zachęcić klienta do działania. Może to przybrać formę wiadomości jednorazowej lub cyklicznej.
Jakie elementy powinien posiadać marketingowy SMS?
Kiedy prowadzimy średniej wielkości firmę, to znalezienie potencjalnych klientów jest mocno ograniczona w przypadku małych funduszy na reklamę. Dlatego decydujemy się na marketing SMS, który może przynieść sporo korzyści, jeśli zrobimy to dobrze.
Oto kilka elementów, na które powinniśmy zwrócić uwagę:
- Baza numerów telefonów. Może to być jedno z kluczowych elementów, jeśli chodzi o sukces. Na pewno musimy to rozegrać mądrze poprzez jakieś promocje lub atrakcyjne ceny produktów. Klient powinien chcieć podać swój numer telefonu dobrowolnie albo w momencie zakupu poprzez formularz.
- Odpowiednia grupa odbiorców. Nie kierujmy wiadomości tekstowych do kobiet, jeśli dany produkt jest skierowany bezpośrednio do mężczyzn. Zwracajmy na to uwagę.
- Unikajmy błędów. Zwróćmy uwagę na poprawność ortograficzną, stylistyczną i interpunkcyjną.
- Konkretna wiadomość. Nie rozpisuj się. Pisz krótkie zdania, które będą bardziej zrozumiałe. Stosuj formę CTA, czyli zachęcenie potencjalnego klienta do działania, najczęściej w formie przycisku.
- Narzędzia SMS do wysyłki zbiorczej będą zdecydowanie tańsze. Możemy wykorzystać do tego odpowiednią stronę, która zajmuje się taką wysyłką lub sprawdzić u swojego operatora. Nie powinniśmy się decydować na wysyłanie każdego SMS-a oddzielnie. Powiększająca się baza będzie generowała czas, który możemy poświęcić na inne działania związane z prowadzeniem firmy.
- Jeśli zdecydujemy się na umieszczenie w wiadomość SMS linku do naszej strony, to zdecydowanie powinniśmy postawić na jego skróconą formę. Będzie to wyglądało bardziej profesjonalnie.
- Czas wysyłania wiadomości. Jest to naprawdę ważne, kiedy chcemy dotrzeć ze swoją wiadomością SMS do jak największej ilości klientów. Powinniśmy zastanowić się, w jakim obszarze prowadzimy firmę. Dopiero później ustalimy dzień tygodnia i godzinę.
Zalety wykorzystania marketingu SMS
Wykorzystując marketing SMS, możemy dotrzeć w bardzo krótkim czasie do dużej liczby odbiorców. A posiadając bazę, która jest stworzona pod konkretną treść, zwiększymy ilość odwiedzin na naszej stronie. Będzie to się przekładało na formę zakupionych produktów.
Jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiedź zwrotna. Możemy poznać opinię od klienta, co o tym sądzi, a nie jedynie wysyłać anonimowe wiadomości bez informacji, czy dane treści są interesujące. A niskie koszty są zdecydowanie plusem w porównaniu z innymi formami reklamy.
Przeczytaj również: Social Media Marketing – co to jest i jakie daje możliwości?
Czy warto stosować marketing SMS?
Oczywiście, że tak. Żyjemy w czasach, gdzie telefon komórkowy mamy przy sobie przez cały czas. Odczytujemy SMS-y bez żadnego strachu i to nawet wchodząc w linki, które nas bezpośrednio przekierowują do sklepu. Natomiast firma może zdecydować się na narzędzia w postaci marketingu SMS. Działania staną się bardziej skuteczne, a zwracanie się do konsumenta imiennie pozwoli budować relację opartą na zaufaniu i zaangażowaniu.
Powinniśmy pamiętać, że tworząc wiadomość tekstową, jedynie przypominamy klientowi o naszej firmie. Zachęcamy go do odwiedzenia naszej strony, np. oferując jakieś rabaty. Nie może to być zrobione w sposób nachalny, gdyż nie chcemy go zniechęcić.
Marketing SMS – podsumowanie
Marketing SMS jest ciekawym narzędziem promocji, gdzie możemy zyskać realne efekty. Personalizowane SMS-y sprawiają, że stajemy się w oczach klienta kimś wyjątkowym i tym samym tworzymy długofalowe relacje.
Wiadomo, że dostajemy informacje reklamowe na różnych kanałach, ale to właśnie marketing SMS sprawia, że docieramy do konsumenta najszybciej. Mamy największą szansę, żeby go zainteresować na tyle, żeby zdecydował się zakupić produkt w naszym sklepie.
Autor tekstu: Izabela Piotrowska
No Comment