Dostęp do Internetu pozwala nam na skorzystanie z wielu form marketingu. Daje nam to mnóstwo możliwości dotarcia do klienta bez konieczności wychodzenia z domu. Cała sztuka polega jednak na zatrzymaniu go przy sobie. Tutaj na pomoc przybywają nam newslettery. Czym są i jak je tworzyć? Sprawdź sam!
Czym jest newsletter?
Newsletter to nic innego jak strategia marketingowa. Polega ona na regularnym przesyłaniu promocji bądź informacji użytkownikom poprzez e-mail. Dzięki temu firmy stale utrzymują kontakt ze swoimi klientami. Osobą, która zazwyczaj zajmuje się tego typu treściami, jest copywriter, który jest odpowiedzialny za tworzenie materiałów promocyjnych. Czym powinien cechować się dobry newsletter oraz od czego tak właściwie zacząć? Koniecznie czytaj dalej!
Jak napisać newsletter?
Sposobów na stworzenie tekstów do newsletterów jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od umiejętności oraz kreatywności. Natomiast należy trzymać się kilku ważnych kwestii, które pomogą w odniesieniu sukcesu.
- Pamiętaj o dopasowaniu treści do grupy odbiorców – ustal, do kogo ma być skierowany newsletter, żeby dostosować odpowiednią formę materiału,
- używaj CTA (Call To Action) – wyrażeń, które zachęcą klienta do zakupu produktu, skorzystania z usługi etc.,
- zachęcaj kreatywnym tytułem – im ciekawszy nagłówek, tym więcej ludzi zajrzy do treści newsletteru,
- dobierz odpowiedni format – stosuj czytelną i przejrzystą formę, która nie zniechęci użytkownika,
- bądź systematyczny – wprowadź nawyk wysyłania newsletterów o ustalonych porach,
- zadbaj o właściwą długość tekstu – nie może być zbyt długi, ale także nie powinien być za krótki.
Pamiętaj o tym, że newslettery są jedną z kilku form kontaktu z użytkownikami. Zadbaj o to, żeby klient nie czuł się przytłoczony zbyt dużą ilością treści. Teksty powinny być przyjemnym dodatkiem, z których odbiorca będzie mógł skorzystać.
Przeczytaj również: Teksty SEO-friendly – czym są i jak je tworzyć?
Czym charakteryzuje się dobry newsletter?
Jak sprawić, żeby nasze mailingi przyciągały jak najwięcej klientów? Oto kilka cech, które powinien zawierać dobry newsletter:
- aktualne treści – śledzenie aktualnych wydarzeń i informowanie klienta o wszelkich nowościach w naszej firmie,
- niezbyt skomplikowana forma przekazu – teksty powinny być krótkie i czytelne,
- stosowanie plain language – jest to sposób pisania, który cechuje się używaniem prostych i nieskomplikowanych słów,
- stosowanie liczb – umieszczanie dużych liczb, dotyczących promocji lub wyników, które potwierdzają np. skuteczność produktu, działa korzystnie na treść,
- wykorzystanie grafik odpowiednich do treści.
Tego typu cechy sprawią, że nasze newslettery będą przyjemniejsze dla oka klienta. Dzisiejszy świat ceni sobie prostotę, więc im łatwiej da się zrozumieć daną treść, tym chętniej jest ona przyswajana.
Jakie są plusy stosowania tego typu promocji?
Form marketingu jest naprawdę wiele. Co za tym idzie? Większa konkurencja na rynku. Nasze promocje, reklamy powinny wyróżniać się na tle innych, by zachować klienta przy sobie. Dobry newsletter pomaga w nawiązaniu bliższych więzi z użytkownikami. Co jeszcze?
- Buduje zaufanie wśród klientów,
- dociera bezpośrednio i natychmiastowo do odbiory,
- pomaga w utrzymaniu renomy firmy,
- pomaga w monitorowaniu aktywności.
To tylko kilka pozytywnych cech, które niesie za sobą korzystanie z newsletterów. Warto także zaznaczyć, że jest to ekologiczna i szybka forma przekazu informacji między firmą a klientem.
Kilka słów podsumowania o newsletterach
Newsletter to strategia marketingowa, która pomaga utrzymać bezpośredni kontakt z klientem. Informuje go o promocjach i aktualnościach w firmie. Pisząc newsletter, pamiętaj o używaniu CTA i dopasowywaniu treści do grupy odbiorców, w którą celujesz. Dobry newsletter charakteryzuje się prostym, jasnym językiem. Przekazuje także aktualne treści i informuje użytkowników o nowościach. Taka forma marketingu buduje zaufanie wśród klientów i pomaga w utrzymaniu dobrej renomy firmy.
Autor tekstu: Weronika Jemioło
Nazywam się Weronika Jemioło i jestem studentką dziennikarstwa i komunikacji społecznej ze specjalizacją copywriting and content writing. Ukończyłam kurs copywritera w Akademii Content Writer, zdobywając praktyczne umiejętności w tworzeniu treści. Prywatnie jestem pasjonatką wycieczek górskich, gdzie czerpię inspiracje do swojej pracy.
No Comment