Blogi stały się popularnym narzędziem marketingowym. Te internetowe pamiętniki wpierw znalazły uznanie wśród prywatnych osób, skłonnych dzielić się swoją wiedzą i przemyśleniami ze światem, niespodziewanie zaczęły generować spore zyski m.in. z reklam. Profity przyniosły tylko najlepsze blogi, bo to one były widoczne w wynikach wyszukiwania i zyskiwały szereg zaangażowanych czytelników. Dzięki doświadczeniom blogerów celebrytów i dalszemu rozwojowi marketingu internetowego wiemy jak stworzyć blog pod SEO
Od czego zacząć budowę bloga pod SEO?
Ze względu na luźną formę i sporo przestrzeni do publikacji, blog to doskonałe miejsce do zabiegów SEO, ale pisanie dobrego bloga jest sztuką. To duży zbiór wartościowej treści, budowanej przez dłuższy okres, żeby przyniósł efekt w wynikach wyszukiwań.
To, co musimy mieć na start, decydując się na prowadzenie bloga pod SEO to:
Content – ciekawe tematy, interesująco napisane i przejrzyste treści stanowią esencję każdego bloga. Ten z akcentem na SEO musi szczególnie zadbać o wykorzystanie potencjału słowa pisanego. Dobór tematów musi trafiać w potrzeby użytkowników, bo blog pod SEO będzie się opierać na ruchu organicznym, czyli z wyszukiwarek.
Duży zbiór treści – sukcesywnie dodawany i spójny z całością zestaw artykułów, tworzy kompendium wiedzy na blogu i umożliwia linkowanie wewnętrzne. Jest to przydatne, bo utrzymuje uwagę użytkownika na dłużej, a liczne linki wewnętrzne zachęcają, by eksplorował stronę.
To ważny wskaźnik dla robotów Google, że nasza treść trafia w preferencje odbiorców i dzięki temu nasz blog znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Angażujące wpisy – można zaobserwować, że aktywni czytelnicy częściej i na dłużej wracają na stronę, więc warto pisać w sposób, który ich zachęci do podjęcia jakiegoś działania.
Budowanie bloga pod SEO jest czasochłonne, bo trzeba nieraz przekopać tonę materiału źródłowego, by skompilować ciekawą i unikatową treść na artykuł. A konkurencja nie śpi i działa analogicznie, by się przebić w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo każdy wpis musi być spozycjonowany poprzez słowa kluczowe, z dodanym tagami.
Blog pod SEO – struktura
Tak jak każdy blog, również ten, który pozycjonujemy „musi wyglądać”.
Wymogi formalne bloga pod SEO:
- szybkie ładowanie strony,
- krótki tytuł wpisu z frazą kluczową,
- lid, czyli wstęp do artykułu – tam też warto dodać słowa kluczowe,
- artykuł na blogu powinien mieć min. 300 słów,
- przejrzysta, zachęcająca struktura tekstu oddzielona nagłówkami,
- tagi z frazami kluczowymi,
- opis grafiki lub zdjęcia z użyciem słów kluczowych,
- unikanie rozwijania tekstu, bo nie jest to indeksowane przez wyszukiwarki,
- prócz interfejsu tekstowego można zadbać też o odpowiednie widgety, czyli elementy graficzne.
Sprawdzanie skuteczności bloga pod SEO
Wysoka pozycja bloga, nad którym pracujemy, nie przychodzi szybko, za to efekty są trwałe, bo
wartościowe treści, nie tracą na aktualności.
By dowiedzieć się, jak bardzo skuteczne są nasze zabiegi w pozycjonowaniu bloga, można posłużyć się technologią. Jeśli blog jest na WordPressie, istnieją tam podpowiedzi do SEO i wtyczki, które nie tylko samodzielnie optymalizują, ale i oceniają, czy nasz artykuł jest dopracowany pod tym względem.
Narzędzia do analizowania ruchu na blogu to:
- Google Analytics
- Google Search Console
- Webmaster Tools Google
Warto za pomocą tych narzędzi Google przeanalizować słowa kluczowe, które sprawiły, że użytkownicy weszli na stronę bloga. To pozwoli na zastosowanie w przyszłości skuteczniejszych fraz, trafiających w potrzeby czytelników.
Zdobywanie stałych odwiedzających
Tworząc unikatową treść na blogu i pozycjonując ją odpowiednio, zdobywa się stałych czytelników. Najlepiej, gdy subskrybują bloga, w dużym stopniu gwarantując ruch na stronie.
Narzędziem powiązanym z blogiem jest newsletter – informuje i zachęca do zapoznania się subskrybentów, z najnowszymi wpisami.
Jedna rzecz na blogu jest niewybaczalna i na którą nie warto się pokusić. Jest to plagiat, czyli kradzież czyjejś własności intelektualnej. Google to wychwytuje i wyrzuca z wyników wyszukiwań, a czytelnicy dość szybko się zorientują i stracą zainteresowanie takim blogiem.
Blog pod SEO – podsumowanie
Gwarancją sukcesu bloga pod SEO jest wartościowa treść, opatrzona słowami kluczowymi w odpowiednich proporcjach oraz przede wszystkim ciekawy temat, zachęcający użytkowników do zagłębienia. Trzeba również uwzględnić stronę formalną bloga, czyli odpowiednią konstrukcję. By stworzyć taką stronę, trzeba być zarówno ekspertem w dziedzinie, o której się pisze, jak i specjalistą od SEO.
No Comment