Jesteś właścicielem sklepu internetowego, a w Twojej ofercie nie brakuje użytecznych artykułów? To świetnie, ale nie wystarczy mieć produktów – trzeba jeszcze wiedzieć, jak go sprzedać. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dostosowanie Twojej witryny do potrzeb klienta. Jednym z elementów wymagających Twojej uwagi są opisy kategorii. W tym artykule dowiesz się, co powinny zawierać i w jaki sposób sprawić, żeby były atrakcyjne dla odbiorców.
Opisy kategorii – czym są?
Opisy kategorii to teksty opisujące grupy produktów. Chociaż mogą Ci się wydać mało istotne, to właśnie one są widoczne najpierw, gdyż umieszczone są nad artykułami, które oferujesz. Pierwsze wrażenie jest istotne. Nie pozwól więc, by Twój klient odwrócił się od Ciebie już na wstępie.
W tekście uwzględnij następujące elementy:
- produkty wchodzące w skład kategorii,
- podkategorie,
- cechy charakterystyczne produktów.
Zasady tworzenia opisów kategorii
Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę podczas pisania? Poniższe porady Ci pomogą.
Służ odpowiedzią
Co mogłoby zainteresować klienta odwiedzającego Twój sklep? O co chciałby zapytać w odniesieniu do konkretnej kategorii? Nie wahaj się odpowiadać w swoich opisach na te niezadane jeszcze pytania. Dzięki temu zyskasz dodatkowy punkt w oczach swojego odbiorcy, co może przyczynić się do osiągnięcia lepszych efektów.
Nie zapomnij, do kogo się zwracasz
Każda branża charakteryzuje się pewną specyfiką, dlatego Twój język powinien być dostosowany do grupy docelowej, na którą jesteś nakierowany. W inny sposób przekażesz tę samą informację młodej osobie, a zupełnie inaczej fachowcowi w konkretnej dziedzinie. Uwzględnij to i staraj się, aby Twój tekst był zrozumiały dla czytającego.
Mów językiem korzyści
Przedstaw swoją ofertę tak, żeby zachęcić klienta do zakupu. Pokaż potencjalne zastosowania produktu. Przekonaj, że jesteś unikalny na tle konkurencji.
Opisy kategorii – pamiętaj o SEO
W czasie tworzenia opisów kategorii nie zapomnij o tym, że są to teksty pod pozycjonowanie. Mają one ułatwić Ci osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z tego względu w naturalny sposób używaj tutaj słów kluczowych najlepiej opisujących Twoje towary.
Bądź oryginalny
Nie ma nic gorszego niż tekst skopiowany z innej strony. Nawet, jeżeli jest to merytoryczny opis z witryny producenta. Chcesz z niego skorzystać? Proszę bardzo – czerp wiedzę, zainspiruj się, ale oddaj tę samą treść swoimi słowami.
Postaw na konkrety
Unikaj lania wody. Przesadne zachwalanie produktu jako tego „najlepszego z najlepszych” może nieoczekiwanie przynieść zupełnie odwrotny do zamierzonego skutek. Staraj się przekazać użytkownikowi jak najwięcej użytecznych informacji.
Opisy kategorii – strona techniczna
Wiesz już, jakimi zasadami się kierować podczas pisania. Czas więc przyjrzeć się strukturze tekstu.
Tytuł
Powinien zawierać słowa kluczowe i w przejrzysty sposób wskazywać na zawartość kategorii.
Śródtytuły
Ułatwiają czytanie opisu i porządkują jego treść. Pomagają użytkownikowi znaleźć interesujące go informacje.
Opisy kategorii – akapity
Bardzo długie ciągi zdań nie są zbytnio zachęcającym widokiem, dlatego podziel tekst na logiczne akapity. Zabieg ten z pewnością poprawi wrażenie wizualne oraz pomoże w nawigacji.
Przekierowania
W treści tekstu możesz w odpowiednich miejscach umieścić linki przekierowujące do innych miejsc na Twojej witrynie, na przykład strony głównej, innych powiązanych kategorii czy podkategorii.
Formatowanie
Warto zdecydować się zatem na pogrubienia fraz kluczowych zawartych w opisie. Nie bój się też stosowania list punktowych, które porządkują treść. Pamiętaj o odpowiednim doborze czcionki i wyjustowaniu.
Opisy kategorii – podsumowanie
Podsumowując praca, którą włożysz w stworzenie opisów, nie pójdzie na marne. Właściwie opracowane teksty zwiększą szansę na wymarzoną pozycję w wynikach wyszukiwania oraz podniosą zaufanie klientów do Twojej witryny. Przemyślane opisy kategorii mogą stać się Twoją wizytówką, dzięki której staniesz się bardziej rozpoznawalny.
Właściwa struktura i dobór słów kluczowych oraz uwzględnienie potrzeb odbiorców to najważniejsze zasady, którymi powinieneś się kierować.
No Comment