Linkowanie wewnętrzne to bez wątpienia jeden z najbardziej niezbędnych elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie strony oraz zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Dowiedz się więc, czym jest linkowanie wewnętrzne, anchor text i jak wykonać poprawnie procedurę umieszczania ich w artykule.
Na czym polega linkowanie wewnętrzne?
Linkowanie wewnętrzne to bez wątpienia jeden z podstawowych czynników optymalizacji tekstu pod SEO. Jest to działanie, powodujące ułatwienie użytkownikowi nawigowania po danej witrynie internetowej.
Polega na dodawaniu odnośników do innych podstron w obrębie własnego portalu internetowego, w celu wysłania czytelnika do innych tematów, które mogą go zainteresować i zachęcić do dalszego czytania. Ponadto przyspiesza i ułatwia poruszanie się robotów indeksujących po stronie, a co za tym idzie – ustaleniu przez nie wartości tekstów.
Jakie efekty daje linkowanie wewnętrzne?
Linkowanie wewnętrzne, dzięki niewielkiemu nakładowi pracy, może przynieść wymierne korzyści. Poniżej zaprezentujemy rezultaty tego działania.
- Usprawnienie nawigacji po stronie internetowej – zapewnia zapoznanie się przez użytkownika z większą ilością treści na danej witrynie, a tym samym powoduje wydłużenie czasu przebywania na stronie
- Zwiększenie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania – Algorytmy Googla uznają strony z dużą ilością linków wewnętrznych za bardziej godne zaufania. Wikipedia bez wątpienia może być tutaj doskonałym przykładem.
- Przyrost sprzedaży – wraz z dłuższym czasem spędzonym na zagłębianiu się w lekturę rośnie skłonność czytelników do zapoznania się z ofertą strony.
Zasady wykonywania linkowania wewnętrznego
Stosując linki wewnętrzne, powinniśmy przestrzegać następujących reguł.
- Strona docelowa powinna być związana z domeną źródłową
- Link wewnętrzny powinien być dodawany co około 500-1500 znaków ze spacjami
- Treści należy linkować na konkretną frazę kluczową
- Odnośniki typu „sprawdź tutaj” są wielce niepożądane i należy je stosować tylko w ostateczności
- Nie powinno się zawierać w tekście odniesienia do zakładki „Kontakt”
Anchor text – jedna z odmian linkowania wewnętrznego
Anchor text to tekst, który widzimy w miejscu odnośnika, kierujący czytelnika do innej podstrony zawarty we fragmencie tekstu. Krótko mówiąc, jest to treść, w którą jesteśmy w stanie kliknąć. Najczęściej wyróżnia się innym kolorem niż standardowy tekst.
Jednym z podstawowych elementów jest przemyślany dobór anchorów, spójny z treścią znajdującą się na stronie.
Zamiast umieszczać w artykule linku do adresu URL, o wiele lepiej będzie, jeśli zadbamy o zamianę go w korzystniejsze formy.
Rodzaje anchor text
Na koniec przedstawiamy kilka najważniejszych typów anchorów, z którymi możemy spotkać się najczęściej.
- Markowe – zawierają nazwę Twojej firmy lub strony
- Adres URL – wyświetla się jako cały link do strony internetowej
- Exact Match – dokładnie obejmuje mieszczącą się w tekście frazę kluczową
- Partial Match – polega na zastąpieniu słowa kluczowego jego synonimem
- Zero Match – zachęca czytelnika do działania, przykładowo „Sprawdź tutaj”
No Comment