Nawet najlepszy twórca tekstów nie jest w stanie uniknąć błędów zawartych w treści. Korekta tekstu jest narzędziem ułatwiającym pracę copywritera, pisarza.
Korekta tekstów – treści, które jaśnieją
Dzięki korekcie testów prezentowana treść staje się przejrzysta. Uwaga skoncentrowana jest na poprawie błędów stylistycznych, interpunkcyjnych czy ortograficznych. Tekst staje się atrakcyjniejszy dla odbiorcy, pozwala na zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy.
Przy powstawaniu treści do Internetu korekta obejmuje również zoptymalizowanie pod wymogi SEO. Każda zmiana na stronie jest zauważalna przez algorytmy Google. Istotne wydaje się dokonywanie korekty tekstu, który już istnieje na stronie. Dodanie nagłówków, fraz kluczowych czy nawet dopisanie treści wpływa na efekty sprzedażowe. Tym samy tekst staje się wartościowy nie tylko dla algorytmów, ale i dla potencjalnego klienta. Z pewnością można powiedzieć, że korekta tekstu może być elementem strategii content marketingu.
Korekta tekstu – wsparcie dla autora
Należy nadmienić jeden niezbywalny fakt, że współpraca z korektorem tekstu to niezastąpione wsparcie dla twórcy tekstów. Pisarz, copywriter może skupić się na przekazaniu treści, jej sedna. Wówczas swojej uwagi nie rozprasza pojawiającymi się błędami. Dzięki temu może stworzyć więcej tekstów, a poświęcony czas na poprawki to już praca dla korektora.
Samodzielna poprawa tekstu
Jeżeli zatem zdecydujesz się na samodzielną poprawę tekstu, weź pod uwagę, że już po kilku odczytach twoje zmysły będą całkowicie ślepe na błędy, między innymi stylistyczne i literówki. Jeżeli nie zdecydujesz się na współpracę z korektorem tekstów, wróć to stworzonej treści na następny dzień. Wypoczęty umysł inaczej przyjmie tekst. Błędy, które jeszcze wczoraj były niewidoczne pojawia się niespodziewanie.
Korekta tekstu – korzyści
Przede wszystkim poprawa tekstu to nie tylko wyeliminowanie pojawiających się błędów stylistycznych, ortograficznych. Przy omawianiu tekstów pisanych do Internetu korekta tekstu skupia się na stworzeniu przyjaznej treści zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów wyszukiwarek. Polepszenie pozycji w wyszukiwarkach internetowych, stworzenie zachęcającej strony dla potencjalnego klienta to nie tylko korekta powstałych już tekstów czy opisów. To również tworzenie nowych treści oraz zaangażowanie kapitałowe w rozbudowę serwisu.
Troska nakierowana na poprawność tekstów, ich jasny i przejrzysty wygląd przyczynia się do postrzegania firmy jako profesjonalnego partnera. Zbudowane zaufania do marki, może zatem zaprocentować zwiększeniem zainteresowania użytkownika, klienta, a co za tym idzie sprzedaży. Dodatkowym atutem jest również polepszenie wyników SEO.
No Comment