Większość ludzi, poszukując odpowiedzi na nurtujące pytania, zaczyna od poszukania ich w internecie. W tym celu posługuje się oczywiście wyszukiwarką. Po wpisaniu hasła, na ekranie pojawiają się adresy prowadzące do różnych stron internetowych. Zazwyczaj wyniki wyświetlane najwyżej, są tymi najbardziej trafnymi. Jak to się dzieje? Wszystko dzięki umiejętności pozycjonowania, wykorzystywanej przez twórców danych stron. W tym artykule omówimy, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych!
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowaniem nazywamy działania, których celem jest zwiększenie pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania.
Największą sławę wśród wyszukiwarek internetowych zdobyło Google, z którego korzysta ponad 90% użytkowników. Jego sukces wynika przede wszystkim z dbałości o trafność i dopasowanie oferowanych treści.
Aby tak się działo, każda strona internetowa poddawana jest dogłębnej analizie przez specjalne roboty indeksujące. Nie wszystkie mechanizmy ich działania są znane. Jednak wiele – owszem. To właśnie na tych elementach należy się skupić, chcąc zapewnić stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Czynniki mające wpływ na pozycjonowanie
Czynniki, które wpływają na pozycję strony, można podzielić na dwie grupy: zewnętrzne i wewnętrzne.
Pierwsze obejmują wszystkie działania wykonywane poza obrębem strony. Zaliczają się do nich wszelkie udostępnienia, linki prowadzące do witryny czy chociażby dodatkowe działania w social mediach.
Zaś czynniki wewnętrzne umożliwiają manipulację zawartością strony, tak, by spełniała wymogi algorytmów. Są to między innymi:
- jakość i unikalność treści – użytkownik chętniej przeczyta tekst unikalny, o bogatym przekazie merytorycznym;
- umiejętne stosowanie linkowania wewnętrznego – w naturalny sposób pozwoli ono zwiększyć ruch na stronie. Dodatkowo podniesie to jej wiarygodność w oczach mechanizmów Google;
- czas ładowania witryny;
- regularność w dodawaniu treści – wpływa to na częstotliwość odwiedzania strony przez roboty indeksujące. W przypadku nieregularnie dodawanych tekstów, skatalogowanie ich zajmie o wiele więcej czasu;
- optymalizacja tekstu na stronie – odpowiednia ilość słów kluczy, nagłówków czy akapitów, jest ważnym elementem pozycjonowania. Na tej podstawie algorytmy Google przypisują daną stronę do odpowiedniego katalogu. Oprócz tego obecne w artykule frazy kluczowe są zwrotami, dzięki którym użytkownik wyszukiwarki może trafić na nasz tekst;
- dostępność wersji strony na urządzenia mobilne.
Innym sposobem na zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest korzystanie z płatnych reklam Google Ads. Dzięki nim witryna przez określony czas pojawia się nad wszystkimi pozostałymi wynikami.
Podsumowując
Działanie Google sprowadza się do udostępnienia użytkownikom jak najbardziej dopasowanych treści. Aby algorytmy uznały daną witrynę za wartościową, powinny zostać na niej zastosowane metody pozycjonowania. Zwiększanie widoczności strony jest procesem zdecydowanie długotrwałym i wymagającym cierpliwości. Jednak efekty najprawdopodobniej będą wymierne do włożonego wysiłku. Strona stanie się przejrzysta i użyteczna, co wpłynie również na wzrost liczby czytelników i potencjalnych klientów firmy.
No Comment