Żyjąc w czasach, gdzie to reklama staje się kluczem do sukcesu, rozwijają się nowe dziedziny i narzędzia wsparcia dla biznesu. Jedną z nich jest copywriting na Facebooku, liczący się niezwykle w dobie Social Media. Powstało nawet nowoczesne stanowisko – Social Media Copywriter, zyskujące na popularności na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dobrze prowadzony, atrakcyjny dla potencjalnego klienta Facebook, potrafi zdziałać naprawdę wiele. Korzyści, jakie z tego płyną, zdają się być nieprzecenione. Dowiedz się, jak powinny wyglądać skuteczne wpisy na Facebooka.
Wpisy na Facebooka
Dla zwykłego laika, treści postów, zamieszczanych na stronie to zapewne dzieło przypadku bądź wszechobecna formuła zachęcania do kupna produktu czy usługi. W istocie jednak, to precyzyjnie kreowany content, odpowiednio dobrany do określonej grupy odbiorców. Skupiający uwagę czytelnika, dość uodpornionego już na marketingowe sztuczki. Przedsiębiorstwa i mniejsze firmy, zatrudniają w tym celu specjalistów, powierzając im dodawanie wpisów na Facebooka, oddających charakter działalności i żywo wzbudzających zainteresowanie. Finalnie dających efekt w postaci realnego zysku dla właściciela. Wszechstronność autora i cykliczność wpisów to clue do sukcesu fanpage’a. Powodzenie gwarantuje oprócz tego kilka istotnych elementów, które należy wziąć pod uwagę, pisząc posty. Do tego celu, służy dobrze skonstruowana strategia.
Strategia komunikacji na Facebooku – od czego zależy i jak ją prowadzić
Osoba odpowiadająca za fanpage, powinna położyć nacisk m.in. na zatrzymanie uwagi klienta oraz sprawienie, aby skorzystał z oferty. Najlepiej, żeby jego zainteresowanie było długofalowe a przekazywane dalej opinie i recenzje pozytywne, co przyczynia się do jednoczesnego wzrostu uznania na rynku. Składowymi tworzenia fanpage’a są: monitorowanie działań konkurencji, oczekiwania odbiorców, ale również nieprzerwane modyfikacje w polityce portalu.
Strategia copywritingu na Facebooku jest więc nie lada sztuką, którą można podzielić na trzy równie ważne etapy:
- rozpoznawalności,
- aktywności,
- sprzedaży.
Pierwszym zadaniem jest przyciągnięcie atencji potencjalnego klienta, docierając do większej ilości ludzi. Następnie aktywizacja społeczności poprzez chwytliwe ale i merytoryczne treści. Końcowo prezentacja oferty, co kolejno zaowocuje wynikiem liczbowym w postaci sprzedaży.
Strategia, jaką obierze firma jest inna dla każdego. Ta, doskonale dopasowana do holdingu finansowego, niekoniecznie sprawdzi się w przypadku niewielkiej działalności, związanej z produkcją wyrobów cukierniczych czy branży DIY. Ponad wszystko należy podkreślić misję firmy, wprowadzić specjalistyczne teksty branżowe oraz zwięzły i perswazyjny język, tzw. język korzyści, realizując założone cele marketingowe. Dla dopełnienia rezultatu można zastosować technikę call-to-action. Inaczej – wezwanie do działania a co za tym idzie do konwersji, stosowane zwykle na końcu. Pomogą także wtrącane hasła reklamowe, teksty kampanijne, posty branżowe (prowadzenie prężnie strategii za pomocą content marketing). Nie wolno zaś zapominać, że to potrzeby odbiorców powinny być dla nas priorytetem i to nimi trzeba się głównie sugerować.
W uproszczeniu wpisy na Facebooka to zestawienie szeregu zmiennych, z czego głównymi są : grupa docelowa, wizerunek firmy i oferta. Grupa docelowa szacowana jest na podstawie cech, wskazujących na największy potencjał zakupowy. Wizerunek firmy opiera się na spójności treści i konsekwentnym budowaniu odbioru marki a oferta to nic innego jak interesujący, wyróżniający się na tle innych, indywidualny projekt.
Wpisy na Facebooka – czego unikać, tworząc fanpage
Powielanym błędem jest nierzadko zbyt duża ilość wiedzy, publikowana w poście. Profesjonalizm się ceni, aczkolwiek przesadne rozpisywanie się na dany temat akurat w tym wypadku może nam tylko zaszkodzić. Nikt przecież nie ma ani tyle czasu, ani ochoty, aby przez dłuższą chwilę przedzierać się przez gąszcz informacji i opisów. Obszerny elaborat na Facebooku spotka raczej się z dużym prawdopodobieństwem zignorowania tematu. Nie dotrze zatem do takiej ilości osób, jakiej się spodziewaliśmy. Istnieją również dość mocne atuty pracy z Facebookiem. Chociażby większa dowolność w tworzeniu treści i szybsze tworzenie treści, gdyż nie jest konieczne używanie struktury SEO.
Dodawanie postów na Facebooka to jednak nie najłatwiejszy orzech do zgryzienia. Choć bez wątpienia kawał satysfakcjonującej roboty i pole do kreatywności. Haczyk kryje się natomiast w podejściu do konkurencji. Nieznajomość trików kontrpartnerów owocuje kolejno popadaniem w pułapkę rutyny i przeciętność. Wielu copywriterów do tekstu wplata zdjęcia, czyniąc całokształt ciekawszym i atrakcyjniejszym dla oka. Warto wobec tego nieco bardziej postarać się zatrzymać klienta i dać mu powód, by wybrał właśnie nas.
Copywriting stał się popularny i wiele firm korzysta na bieżąco z podobnych usług. Tajemnica sukcesu fanpage’a leży niemniej jednak oprócz sprawnego copywritingu na Facebooku, także w panującej sytuacji w branży oraz rzeczywistej reakcji odbiorców. Pozostaje śledzić najnowsze trendy pisarskie, obserwować statystyki i robiąc rzetelny research zawężać treści, do tych cieszących się najlepszym odbiorem ze strony użytkowników.
No Comment