Słyszeliście kiedyś o UX writingu? Pewnie nie. W Polsce jest to wciąż mało znana dziedzina, jednak w świecie marketingu zyskuje na popularności już od kilku lat, a UX writerzy stają się coraz częściej poszukiwanymi specjalistami na rynku pracy. W dzisiejszym artykule dowiecie się, czym jest UX writing i dlaczego jego znaczenie wciąż będzie rosło.
UX writing – czym jest?
Pierwszy człon “UX” to skrót od user experience, czyli po polsku – doświadczenie użytkownika. Tworzenie treści zgodnych z zasadami UX writingu ma na celu dbanie o przejrzystość i intuicyjność strony, a co za tym idzie o komfort klienta. W końcu nikt z nas nie lubi poruszać się na skomplikowanych i nieczytelnych stronach internetowych, prawda?
Na czym polega UX writing?
Zasady UX writingu są bardzo proste. Tekst ma być prosty, czytelny i zrozumiały dla każdego użytkownika. Z tego powodu UX writerzy nie skupiają się na dostosowaniu treści pod zasady SEO, budowie merytorycznego contentu i nie zwracają uwagi na grupę docelową. Tekst napisany zgodnie z zasadami UX writingu ma być wyłącznie wskazówką i powinien ułatwić użytkownikowi poruszanie się na stronie.
Nie wiesz, czym jest content? Zapoznaj się z jego definicją na blogu CopySEO!
Czy warto stosować stosować zasady UX?
Odpowiedź jest oczywista – tak, warto. Dlaczego? Wraz z rozwojem strony treści na niej zamieszczone z czasem mogą stać się mało przejrzyste, a użytkownik, który nie może znaleźć odpowiednich informacji, po prostu zrezygnuje z poszukiwań i firma straci potencjalnego klienta.
UX writing stworzono po to, aby zapobiegać takim sytuacjom. UX writer zadba o czytelność treści zamieszczonych na stronie. Osoby zajmujące się UX writingiem to tak naprawdę wszyscy pisarze, którzy tworzą treści z myślą o wygodzie użytkownika. Obowiązki UX writera zwykle zawężone są do microcopy, czyli kreowaniu podpowiedzi i wskazówek ułatwiających poruszanie się na stronie.
Co więcej, zastosowanie UX writingu na stronie firmy, może dać przedsiębiorstwu znaczącą przewagę nad innymi w danej branży. Klienci chętniej skorzystają z ofert, które są jasne i zrozumiałe. Wszak przejrzyste i intuicyjne poruszanie się w internecie to to, co użytkownicy lubią najbardziej.
Gdzie stosować UX writing?
UX writing można i powinno się, stosować praktycznie wszędzie. Oczywiście do najpopularniejszych miejsc należą:
- aplikacje,
- strona internetowa firmy,
- platformy sprzedażowe,
- systemy CRM.
UX writing najchętniej stosujemy przy innowacyjnych technologiach, gdzie kluczem jest czytelny interfejs, który zachęci użytkowników do dalszego korzystania z danego rozwiązania.
Podsumowanie
Ze stosowania UX writingu płyną więc same korzyści – konsumenci pozostający dłużej na stronie, więcej zadowolonych klientów i więcej sfinalizowanych transakcji. Czas użytkownika, tak jak czas każdego z nas, to dla niego świętość, dlatego warto ułatwić klientom życie, stosując UX writing.
No Comment