Każdemu z nas powierzono kiedyś za zadanie stworzenie jakiejś treści. Uczęszczaliśmy przecież od najmłodszych lat na lekcje języka polskiego, gdzie uczono podstawowych zasad tworzenia form- tych krótszych, jak i dłuższych. Zdawać by się mogło, że nie jest to ciężkie zadanie. Wystarczy przecież posiadać podstawową wiedzę na dowolny temat, by z sukcesem sklecić parę satysfakcjonujących zdań. Jak zatem w praktyce wygląda tworzenie treści? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł!
Tworzenie treści – kilka najważniejszych wskazówek
Inaczej jest, gdy za cel obierzemy stworzenie bardziej profesjonalnych form, które służyć będą publikacji. W napisaniu poprawnego tekstu pomogą wymienione niżej wskazówki.
Spraw by tekst był przejrzysty. W związku z tym, że dzisiejszy czytelnik zalany jest ogromem informacji, zależy mu na szybkości w ich wyszukiwaniu oraz przystępnej formie tekstu. W odbiorze pomagają wszelkie wypunktowania, podkreślenia oraz wyliczenia. Używając ich, zwrócisz uwagę odbiorcy na najistotniejsze fragmenty.
Zadbaj o zgrabny początek pracy, umieść w nim najważniejsze informacje. Ostatnie, na czym zależy autorowi to zniechęcenie odbiorcy już na samym początku. Nie ma do tego lepszej drogi niż obszerny wstęp o niczym. By zachęcić do dalszej lektury, warto szczególnie popracować nad pierwszymi zdaniami.
Wejdź w skórę czytelnika. W pisaniu wszelakich treści zdecydowanie przydaje się umiejętność empatii, którą da się ją wypracować. Zastanów się, co Ty chciałbyś przeczytać, szukając informacji na dany temat.
Znajdź swoją grupę odbiorców. Ma to istotne znaczenie w kreowaniu treści, bowiem a podstawie grupy docelowej należy dobrać język odpowiadający ich oczekiwaniom. Piszesz dla amatorów? Rozłóż informacje na czynniki pierwsze. Piszesz dla znawców? Używaj fachowego, treściwego języka.
Stwórz przyciągający nagłówek. Wielce prawdopodobne, że zadecyduje on o tym, czy tekst zostanie przeczytany. Dlatego więc warto zadbać o to, by możliwie jak najtrafniej informował o treści tekstu, a zarazem nie był zbyt długi.
Co jeszcze należałoby zrobić, aby wykonać poprawny tekst?
Same rady mogą nie wystarczyć, dlatego przed przystąpieniem do pracy warto każdorazowo zacząć od skrupulatnego przestudiowania tematu – tak zwanego researchu. Jest to najbardziej pracochłonna część procesu, jednak zależeć będą od niego efekty i jakość wykonanego utworu. W poszukiwaniu informacji warto skorzystać z więcej niż jednego źródła oraz upewnić się, czy strony, z których czerpiemy, są rzetelne. Niedopuszczalne jest powielanie cudzej twórczości, stąd każda pozyskana informacja powinna zostać przełożona na indywidualny język autora oraz przekazana w możliwie jak najbardziej autentycznym stylu. Oryginalność, jaką się wykażemy, będzie procentować w przyszłości, przyciągając nowych czytelników, a o to nam właśnie chodzi.
Podsumowanie
Mając na uwadze kluczowe zasady tworzenia, należy pamiętać, że w pracy autora najważniejsza jest jego cierpliwość oraz systematyczność. Należy dać sobie czas na wypracowanie unikatowego stylu, w czym pomóc może tylko praktyka. Z czasem pióro stanie się coraz lżejsze, a napotkane trudności zaczną znikać. Co ważne, należy być otwartym na wyzwania, bowiem podejmowanie się nowych tematów poszerzy horyzonty oraz otworzy na nowe możliwości pisarskie, dając szansę na rozwój.
No Comment