Obecnie tworzenie skutecznych tekstów pozycjonujących w dużej mierze zależy od sprawnej komunikacji między copywriterem a pozycjonerem. W dzisiejszym artykule sprawdzimy, jak wygląda SEO copywriting w praktyce. Zapraszamy!
SEO copywriting w praktyce
Tak naprawdę na pozycjonowanie treścią składają się dwa etapy: działania wstępne oraz regularna publikacja treści. Szczegółowe omówienie każdego z nich znajdziecie poniżej.
Działania wstępne
Pierwszym krokiem, jaki wykonuje web developer lub pozycjoner jest określenie, jakie treści SEO są aktualnie potrzebne. Zwykle w tym celu na stronę wstawia wypełniacze, np. dobrze znane „Lorem ipsum”, a dopiero później umieszcza tam treści stworzone przez copywritera. Innym rozwiązaniem jest stworzenie strategii oraz tekstów przez copywritera, a następnie wklejenie ich do CMS.
Jak wygląda to w praktyce? Wszystko zależy od ustaleń na początkowym etapie realizacji zlecenia. Dużą rolę grają dwa czynniki. Jeden to narzędzia, z jakich może korzystać copywriter (np. do doboru słów kluczowych), a drugi to umiejętność poruszania się w systemie CMS, aby opublikować treści na stronie.
Głównym celem działań wstępnych jest zbudowanie struktury pod SEO, a tym samym zwiększenie potencjału pozycjonowania. Tutaj, dobrze napisana treść jest tylko jednym z czynników. W grę wchodzi również sama witryna – jej budowa, wygląd, szybkość ładowania itp.
Regularna publikacja treści
Jednorazowe zlecenie może przerodzić się w dłuższą współpracę, jeśli zleceniodawca zdecyduje się na rozbudowę podstron lub stworzenie i prowadzenie bloga. Zwykle na tym etapie SEO copywriting sprowadza się do ciągłego rozwijania strony za pomocą regularnego dodawania treści.
W tym przypadku rodzaj współpracy zależy w dużej mierze od wielkości i charakteru przedsiębiorstwa. Dobry copywriter potrafi wykonać pozycjonowanie on-site, poprawne linkowanie wewnętrzne oraz dodać odpowiednie nagłówki.
Jednak w dużych firmach zwykle zajmują się tym pozycjonerzy odpowiedzialni za budowanie strategii SEO. W tym przypadku współpraca z copywriterem ogranicza się do zlecenia napisania tekstów na konkretne frazy kluczowe. Pisarz tworzy treści, a następnie odsyła je do publikacji.
Współpraca SEO copywritera i pozycjonera
Jeśli zastanawiacie się kogo wybrać – SEO copywritera czy pozycjonera – to mamy dla Was złą wiadomość. Przedstawiciele tych dwóch zawodów pracując razem, mogą osiągnąć dużo więcej, niż gdyby za pozycjonowanie odpowiadał tylko jeden z nich.
Copywriter tworzy ciekawe, merytoryczne treści, które są główną bronią w walce o pozycjonowanie. Pozycjoner natomiast odpowiada za pozyskanie linków, które umacniają pozycjonowanie strony. Co więcej, w przypadku większych firm dobra współpraca SEO copywritera z pozycjonerem jest praktycznie niezbędna.
SEO copywriting – podsumowanie
Mamy nadzieję, że przybliżyliśmy wam zagadnienie SEO copywritingu w praktyce. Pamiętajcie, że sukces w dużej mierze zależy od dobrej komunikacji copywritera z pozycjonerem.
No Comment