Celem reklamy produktu jest dostarczenie odbiorcom informacji o jego cechach i przeznaczeniu, dzięki którym staje się on znany oraz zachęcenie do jego zakupu. Dowiedz się, w jaki sposób napisać tekst reklamowy, żeby skutecznie sprzedawać produkty.
Reklama produktu – elementy składowe tekstu reklamowego
Tekst reklamowy powinien składać się z tytułu, sloganu i treści głównej. Zadaniem tytułu w reklamie jest przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zainteresowania jej odbiorców proponowanym produktem. Slogan reklamowy to najczęściej krótkie zdanie z dobrze dobranymi słowami, które podpowiada odbiorcy reklamy, czego może się spodziewać po marce.
Treść główna stanowi istotę, sens reklamy. Powinna zawierać kluczowe oraz łatwe do zapamiętania informacje merytoryczne. Większość odbiorców reklam, dzięki odpowiednim treściom, czuje się bardziej związana z marką, a dla wielu z nich treści reklamowe są pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Treść może być przekazywana w formie monologu lub dialogu.
Reklama produktu – cechy tekstu reklamowego
Cechy dobrego tekstu reklamującego produkt są następujące:
- Niewielka liczba informacji przedstawiona w zwięzłej formie;
- Oryginalna treść szybko utrwalana w pamięci odbiorcy;
- Proste zdania, wyraziste środki mowy, metafory, rymy, kalambury, przesada;
- Elementy neuromarketingu – wywoływanie emocji u odbiorcy, budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy potencjalnym nabywcą a produktem i marką;
- Wykorzystanie marketingu narracyjnego (tzw. storytellingu) do kreowania produktu i nawiązania kontaktu z odbiorcą.
Czynniki decydujące o skuteczności tekstu w reklamie produktu
W tekście reklamującym produkt najważniejszy jest… klient. Wg metody UBP w przekazie reklamowym należy postawić się na miejscu odbiorcy reklamy i zastanowić nad tym, dlaczego chciałby kupić on oferowany produkt. Powinno wziąć się pod uwagę unikalne cechy produktu – gdy reklamowany jest nowy produkt lub jego wiarygodność – gdy mamy sprzedać produkt znanej marki. Warto ustalić także te cechy produktu, które będą przyciągać klientów.
Drugim czynnikiem decydującym o skuteczności reklamy produktu jest określenie grupy docelowej klientów – najbardziej prawdopodobnych nabywców produktu, gdyż spełnia on ich oczekiwania.
Na skuteczność kampanii reklamowej wpływa też znajomość potrzeb klientów docelowych. Im więcej potrzeb potencjalnych nabywców zaspokaja produkt, tym jest chętniej przez nich kupowany.
Tekst reklamowy powinien zostać napisany językiem korzyści, który pozwala odbiorcy reklamy lepiej zrozumieć produkt. Wskazuje też realne korzyści, jakie może on uzyskać dzięki jego nabyciu.
Reklama produktu – modele reklamowe
W sprzedaży e-commerce bardzo dobrze jako narzędzia sprawdzają się modele reklamowe. Pomagają one osobom zatrudnionym na stanowiskach, tj. specjalista ds. e-marketingu, czy copywriter projektować układy treści w ofertach handlowych, skutecznie przekonujące do zakupu produktów.
Najbardziej znane modele reklamowe to: AIDA, AIDCAS, DIPADA, AKLPCP, DAGMAR oraz model Raya.
Według w/w modeli tekst reklamy powinien:
- Przyciągnąć uwagę odbiorcy, wzbudzić jego zainteresowanie produktem, wzbudzić w odbiorcy potrzebę posiadania produktu i podkreślić korzyści, jakie odbiorca uzyska kupując go. Faza I – odbiorca reklamy zdobywa wiedzę na temat produktu.
- Zapewnić o wyjątkowości produktu oraz dokonaniu przez odbiorcę wyboru najlepszego z możliwych. Faza II – odbiorca reklamy pod wpływem informacji kształtuje swoje poglądy o produkcie.
- Nakłonić odbiorcę do zakupu produktu poprzez CTA i przedstawienie dodatkowych bonusów. Faza III – odbiorca reklamy podejmuje decyzję o ewentualnym zakupie.
Znaczenie tekstu w reklamie produktu
Teksty reklamowe są ważnym środkiem komunikacji pomiędzy producentami a konsumentami. Służą promowaniu produktów i eksponowaniu ich cech. Za ich pomocą można nie tylko stymulować konsumpcję, ale także przekazywać wartości społeczne, edukacyjne i kulturalne oraz zmieniać zachowanie części społeczeństwa.
Autor tekstu: Monika Solecka
No Comment