Zastanawiasz się, jak zwiększyć popularność swoich produktów, jak rozpropagować Twoją markę w sieci? Zaczynasz przygodę z copywritingiem i szukasz przydatnych narzędzi? A może po prostu usłyszałeś termin quality content i zastanawiasz się, czym właściwie jest? Jeśli odpowiedziałeś na któreś z powyższych pytań twierdząco, ten artykuł jest dla Ciebie!
Poznaj quality content!
Zanim dowiesz się, jak go osiągnąć, pozwól, że przedstawię mojego bohatera. Zacznijmy od wyrazu podstawowego: content w języku angielskim oznacza zawartość, treść. Internetowym contentem będą więc:
- filmy,
- zdjęcia,
- artykuły,
- wszelkiej maści grafiki,
- utwory audio,
- wpisy na portalach społecznościowych etc.
Natomiast quality to jakość, zatem nietrudno się domyślić, że quality content oznacza wartościowe treści. Z całą pewnością czytając najnowsze wiadomości, niejednokrotnie spotkałeś się z artykułami zawierającymi błędy, manipulującymi prawdą czy o słabej warstwie językowej. Zapewne natrafiłeś też na nieostre zdjęcia, amatorsko nakręcone filmy czy nieczysty dźwięk. Czy przeczytałbyś inny artykuł z tej strony? Czy chciałbyś obejrzeć inny film tego twórcy? Jak zatem tworzyć treści dobrej jakości? Jesteś ciekawy? Zapraszam do dalszej lektury!
5 wyznaczników quality contentu
Już znasz quality content z imienia i nazwiska; wiesz, czym się zajmuje. Nie poznałeś jednak cech Twojego nowego znajomego. Oto one:
- spełnia potrzeby i oczekiwania odbiorcy,
- realizuje cel autora,
- jest oryginalny,
- ma profesjonalną formę,
- jest zoptymalizowany pod kątem SEO.
Spotkałeś go już w sieci? Jestem pewna, że tak. Niestety, nie zawsze twórcy dbają o wysoką jakość zamieszczanych treści, a internauci są już coraz bardziej zmęczeni contentem, którego odbiór utrudnia brak dbałości autora o szczegóły.
Po pierwsze – odbiorca!
Czytając jakiś tekst w Internecie czy oglądając zdjęcia, słuchając muzyki, robisz to w określonym celu. Poświęcając swój cenny czas na lekturę tego tekstu, oczekujesz odpowiedzi na pytanie, jak quality content może wesprzeć Twój biznes albo czym jest wysoka jakość i jak o nią zadbać. Oglądając film Quentina Tarantino, oczekujesz wartkiej akcji, sprawnego warsztatu, ale też świetnej jakości obrazu i dźwięku. Jeśli cel odbiorcy zostanie osiągnięty, np. dzięki naszemu przepisowi upiecze smaczne ciasto, będzie częściej zaglądał na naszą stronę, może ją komuś polecić. Musisz jednak pamiętać, iż quality conent zakłada, że treść jest dla czytelnika, a jego zadowolenie to nasz zysk. Zgadzasz się z tym?
Po drugie – mój cel!
Kiedy coś robisz, powinieneś sobie najpierw uświadomić, po co. Twoje działanie, będąc zamierzone, z zasady będzie skuteczniejsze. Jeśli więc Twoim celem jest sprzedaż jakiejś usługi, zastanów się, kim są Twoi odbiorcy i dostosuj do nich swój przekaz. Pamiętaj, że drugiej szansy możesz nie dostać. Jeśli chcesz, by Twój widz czy czytelnik korzystał z większej ilości Twoich prac, odsyłaj go do nich w swoich materiałach. Na fanpage’u buduj takie relacje, by odbiorca wchodził w interakcję. Żadnego z tych celów nie osiągniesz, nie znając partnera rozmów! Quality content bazuje na stworzeniu spójnego dzieła, które będzie konsekwentne, celowe i tworzące relację z odbiorcą.
Po trzecie – wyróżnij się!
Jeśli internauta spośród miliardów artykułów ma wybrać właśnie Twój, popracuj nad czymś, co sprawi, że Twój content będzie unikalny. Dowiedz się, jakie są techniki budowania tytułów i śródtytułów; jakie są metody skutecznego tworzenia contentu; co zrobić, gdy brakuje Ci weny… Poszukaj, poczytaj. A przede wszystkim – nieustannie się rozwijaj i bądź sobą! Dlaczego? Bo jesteś jedyny w swoim rodzaju! Jeśli takie będą Twoje artykuły – sukces murowany!
Profesjonalizm przede wszystkim!
Tworząc materiał, przed sobą musisz mieć potencjalnego odbiorcę. Jeśli go poznasz, dowiesz się, jakie formy są dla niego najlepiej przyswajalne. Zatem wybierzesz artykuł, filmik, ikonografikę czy jeszcze inną formę. Ważny jest tu jednak profesjonalizm. Jeśli w Twoim artykule czytelnik znajdzie kilka literówek czy błędów językowych, raczej do Ciebie nie wróci. Jeżeli widzowi kręci się w głowie od oglądania Twojego filmu, nie będzie chciał skorzystać z usług Twojej firmy. Liczy się jakość, a nie ilość, czyli quality content!
Wreszcie – optymalizacja SEO
Gdy Twój tekst będzie miał odpowiednią strukturę, będzie zawierał odpowiednie słowa kluczowe, możesz mieć pewność, że internauta chętniej go przeczyta. Frazy kluczowe powinny pojawiać się w sposób naturalny, w zagęszczeniu 0,5–2%, do tego ważne są odsyłacze do innych Twoich materiałów, a podstawa to dobry tytuł. Pamiętaj – Google musi zauważyć Twój tekst, inaczej nie dostrzeże go też odbiorca.
Quality content – czy ta broń jest dla Ciebie?
Już wiesz, jak zadbać o dobrą jakość. Chcesz się wyróżnić na rynku? Chcesz zyskać uznanie klientów, popularność wśród internautów, szacunek kolegów po fachu? Choć nie jest to łatwe, wyróżni Cię z tłumu! Jakość Twoich materiałów świadczy o Tobie, dlatego quality content to tak skuteczna broń. Chcesz ją wypróbować?
Autor tekstu: Anna Czudecka-Wrona
No Comment