Praca większości copywriterów – zarówno członków różnych zespołów, jak i freelancerów – opiera się na realizacji tekstów na zamówienie klienta. Oczywiście znaczna część tych autorów pisze na swoich stronach lub blogach, specjalistyczne branżowe teksty z zakresu copywritingu, jednakże powstają one, głównie, w celach promocyjnych i służą zwiększeniu bazy klientów. Jak wygląda pisanie tekstów na zamówienie? Czym zatem będzie się charakteryzowała taka treść? Sprawdź!
Specyfika tekstów na zamówienie
Przy redagowaniu tekstów tego typu, konieczne jest dostosowanie się do potrzeb i wymagań firmy zleceniodawcy. Nie oznacza to, że autor ma rezygnować ze swojego niepowtarzalnego stylu, zwłaszcza jeśli klient wybrał go na podstawie lektury artykułów z jego portfolio. Jednakże trzeba wziąć pod uwagę specyfikę branży i/lub wymagania klienta odnośnie do struktury tekstu,
więc nie ma mowy o całkowitej dowolności. Na zamówienie tworzy się, zazwyczaj, treści zoptymalizowane pod SEO, mające na celu poprawienie pozycjonowania witryny w Internecie
oraz teksty sprzedażowe, zachęcające do zakupu produktów lub usług.
Od czego zacząć pisanie tekstu na zamówienie?
Pisanie tekstów na zamówienie powinno być poprzedzone gruntowną, obiektywną analizą celów
i potrzeb biznesowych firmy. W ten sposób będzie możliwe dobranie rodzaju treści, które przyniosą klientowi jak największe zyski. Copywriter tworzy szczegółowy brief, który przedsiębiorca powinien wypełnić możliwie rzetelnie. Tym samym, copywriter staje się nie tylko autorem tekstów, ale również doradcą biznesowym. Oczywiście, im bardziej doświadczony pisarz, tym skuteczniejsza będzie jego strategia marketingowa. Może on pomóc nawet małej firmie spróbować zawalczyć z silniejszą konkurencją.
Na polu opracowywania strategii biznesowej, istnieje różnica pomiędzy samodzielnym copywriterem a pracującym w ramach zespołu. Ten ostatni, zwykle, ma na nią ograniczony, jeśli w ogóle jakikolwiek, wpływ. Przeważnie dostaje już gotowe wytyczne, według których ma zrealizować zadanie.
Rozliczanie tekstów na zamówienie
W przypadku członka większego zespołu będzie, najprawdopodobniej, obowiązywać, ustalona odgórnie, stawka za 1000 znaków ze spacjami. Copywriter dostanie swoją część pieniędzy przypadających na cały zespół content marketingu, którego zadaniem jest opracowanie strategii biznesowej. Freelancer ma możliwość zrobić to inaczej – przykładowo, może umówić się z klientem na określoną stawkę za cały projekt – usługę, w której skład wejdzie opracowanie strategii, doradztwo, konsultacje, gotowe artykuły oraz ewentualne korekty.
Podsumowanie
Podstawą zredagowania udanego tekstu na zamówienie jest to, że copywriter dokładnie pozna cele i potrzeby firmy i opracuje skuteczną strategię biznesową. Umożliwi to, rzecz jasna, znaczną oszczędność czasu i pieniędzy, ale również zagwarantuje satysfakcjonującą, bezkonfliktową współpracę. Dlatego, zanim zlecimy pisanie tekstu, warto poszukać naprawdę dobrego, doświadczonego i sprawdzonego copywritera.
No Comment