Teksty na stronę www poprawią wizerunek i rozpoznawalność każdej marki, zwiększą obroty twojej firmy i przyciągną nowych klientów. Dowiedz się jak pisanie artykułów pozwoli zatrzymać czytelnika na stronie i nakłonić do szerszego wglądu Twojej oferty. W tym oto poradniku można znaleźć ciekawe informacje dotyczące budowy dobrego artykułu i zastosowania go do polepszenia pozycji w wyszukiwarkach internetowych za pomocą praktyk SEO.
Pisanie artykułów – sztuka zaskoczenia treścią
Większość czytelników odwiedzających strony internetowe lub przeglądających prasę na wstępie „skanuje” zawartość danych publikacji. Pobieżne zapoznanie się z treścią, daje ogólne pojęcie o tematyce lektury. Potencjalny odbiorca może zatrzymać się na samym początku artykułu lub wychwycić wybrane fragmenty tekstu, które zwróciły jego uwagę. Na taką reakcję należy być przygotowanym i w odpowiedni sposób wykorzystać ją do mimowolnego pozyskania uwagi czytelnika.
Z pomocą w tym przychodzą nam różne zabiegi literackie, związane z pisaniem artykułów, jak i wytyczne dotyczące samej budowy tekstu na stronę www. Dzięki sugestywnemu wyeksponowaniu niektórych części utworu, zawierających ciekawe treści możemy zachęcić odbiorcę do kontynuowania lektury. Z kolei stosując miarodajny system dawkowania informacji, sprawimy, aby dłużej pozostał w obrębie witryny.
Pisanie artykułów – oprawa graficzna
Najlepszym sposobem na wzbudzenie zainteresowania, w gronie odbiorców, do których kierujemy artykuł na naszej witrynie, jest zamieszczenie logo naszej firmy, widocznego hasła bądź fotografii okraszonej opisem. Taki zabieg ma na celu zwiększenie transparentności wizerunku podmiotu, dla którego poświęcona jest dana strona. W efekcie powoduje to sprawniejsze kojarzenie naszej działalności z treścią przekazywaną na stronie www.
W celu uskutecznienia reakcji czytelnika na bodziec wizualny należałoby umieścić taką fotografię, czy infografikę w górnej części witryny.
Możemy zamieścić frazę kluczową w opisie naszego akcentu graficznego, zabieg ten wpłynie pozytywnie na polepszenie pozycjonowania naszej strony. Należy pamiętać o odpowiednim dobraniu wielkości i zastanowić się nad ilością danych wizualizacji, ze względu na charakter oraz obszerność artykułu, w którym mają się one znaleźć.
Jasny przekaz
Teksty na stronę www powinny opierać się na sprawdzonych informacjach, aktualnych i rzetelnych nawiązujących do tematu. Powinny być pisane w przystępny sposób, aczkolwiek poparte wiedzą merytoryczną. Wnioski wypływające z twierdzeń nie mogą być sprzeczne, czy wykluczać się wzajemnie. W tekstach na stronę www nie zaleca się stosowania zbyt trudnych, specjalistycznych terminów. Jeżeli będą one musiały znaleźć się w treści, należy je objaśnić, dzięki czemu forma artykułu nie będzie zniechęcająca dla czytelnika. Rola autora tekstów na strony www, niejednokrotnie sprowadza się do tłumaczenia pojęć ściśle związanych z dziedziną, na której temat tworzona jest dana witryna.
Teksty na stronę www, w odróżnieniu od tekstów niższej kategorii (w hierarchii artykułów SEO) muszą być poparte odpowiednio przygotowanym zasobem wiedzy specjalistycznej. Niemniej jednak nie powinny mieć charakteru enigmatycznych utworów, skierowanych tylko dla wybranych czytelników. Rozmywa się to z ich przeznaczeniem, czyli skupieniem jak największej rzeszy zainteresowanych w obrębie wspomnianej witryny.
Struktura artykułu
Pisanie artykułów na strony www, służących do celów marketingowych lub promujących daną działalność, markę, osobę itp., nie odbiega zanadto od tworzenia tradycyjnych artykułów publicystycznych. które zamieszczane są np. w prasie, czasopismach, książkach lub witrynach i portalach internetowych. Tak jak inne utwory tego rodzaju posiadają charakter informacyjny. Głównym jednak zadaniem, jakie mają spełnić to uzyskanie realnych korzyści dla zamieszczającego taki artykuł.
W celu uzyskania lepszej przejrzystości tekstu stosujemy odpowiedni podział artykułu, zabieg ten służy uporządkowaniu treści i usprawnieniu czytania. Przy pisaniu artykułów na stronę, można zastosować zasadę odwróconej piramidy, czyli najważniejsze informacje umieszczamy na początku tekstu, w jego pierwszych częściach takich jak tytuł, czy lead, stopniowo wciągając czytelnika w treść.
Skupiając się na wspomnianym już wcześniej podziale artykułu na części, możemy poniżej przedstawić jego następujące składniki.
Tytuł
Przez tytuł nawiązujemy pierwszy kontakt z czytelnikiem, ponieważ od niego zależy dalszy rozwój sytuacji. Nie powinien być zbyt obszerny, więc powinno się go odpowiednio sformułować. Wokół niego budujemy cały artykuł. W jak najskuteczniejszy sposób musi zaintrygować, zaciekawić i skłonić do zwrócenia na siebie uwagi odbiorcy. Pod kątem SEO, słowa kluczowe zawarte w tytule mają największą „siłę pozycjonowania”.
Fotografie i elementy graficzne
Użycie infografiki uzupełnia zawartość artykułu. Główny element graficzny bądź fotografia mogą być umieszczone pod lub nad tytułem. Tego rodzaju akcenty wizualizujące na pewno wpłyną na dostrzegalność tytułu. Dodawanie kolejnych elementów graficznych, takich jak wykresy, schematy itp. również wzbogacą treść artykułu.
Lead
Wprowadza czytelnika do tekstu, gdyż pokazuje, jakich korzyści może dostarczyć przeczytanie artykułu, nie ujawnia w sposób wyczerpujący zawartości utworu. Pozostawia pewien niedosyt, wzbudzający chęć poznania co kryją kolejne części tekstu. Lead, podobnie jak tytuł tekstu na stronę www, jest odpowiedzialny za „promowanie” naszego dzieła. W nim również mamy szerokie pole do wkomponowania fraz kluczowych, zaraz po tytule jest najstosowniejszym do tego miejscem.
Nagłówki
Dodawanie nagłówków pozwala uporządkować cały tekst, sprawia, że artykuł jest bardziej przejrzysty i podzielony w racjonalny sposób. Najwyższe miejsce wśród nagłówków zajmuje tytuł, oznaczany jako H1. Kolejne nagłówki, czyli bezpośrednio odnoszące się do tytułu – H2 i pośrednio H3, H4 itd. są równie ważne, jednak nie tak jak tytuł. Dzięki nagłówkom łatwo jest odnaleźć, w krótkim czasie, interesujący nas fragment tekstu i powrócić do niego. Wstawione w nagłówki frazy kluczowe stanowią sygnał dla wyszukiwarek, o tym, że użyte w nich słowa są ważniejsze od innych. W nagłówkach powinny znaleźć się np. nowości dotyczące firmy, aktualizacje, promocje itp.
Pisanie artykułów – działania dotyczące optymalizacji
Po ukończeniu pisania artykułu należy wykonać kilka czynności poprawiających pozycję w wynikach wyszukiwania, do zabiegów tych należą:
- zamieszczenie linków wewnętrznych, które przekierują czytelnika do innych tekstów, w obrębie naszej witryny, zawierających więcej informacji na wybrany temat;
- zadbanie o wygląd artykułu w wyszukiwarce, gdzie po znalezieniu go, widoczny będzie meta tytuł i meta opis;
- zaopatrzyć artykuł w tagi;
Aktualizowanie treści artykułów
Chcąc utrzymać aktywność odwiedzających, niezbędne jest „trzymanie ręki na pulsie”. Innymi słowy, należy pamiętać o zamieszczaniu nowych informacji na witrynie. Wiadomo, że internauci śledzący wpisy na naszej stronie firmowej lub blogu chcieliby otrzymywać aktualne wiadomości związane z naszą działalnością. Brak aktywności i jakichkolwiek działań nierzadko może wzbudzić brak zaufania u naszych kontrahentów lub spadek zaciekawienia czytelników. Naturalnie w parze z tym idzie spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek nie będą pozytywnie reagowały w takiej sytuacji.
Pisanie artykułów – podsumowanie
Pisanie artykułów na strony www nie jest łatwym zadaniem, nie można ich uszeregować, umieścić w sztywnych ramach. Każdy tekst jest dopasowany do wymagań, jakie ma spełnić. Należy dopasować go do odbiorcy i miejsca, w którym będzie zamieszczony. Na pewno pomaga zaistnieć w świecie drobnym przedsiębiorcom, średnim firmom, osobom prywatnym. Pozwala podnieść miejsce w rankingu wyszukiwarek tym dużym i tym małym firmom. Mogą również skłonić klientów do odwiedzenia stacjonarnych placówek podmiotów zamieszczających na swoich stronach artykuły dotyczące swojej działalności.
No Comment