Gdy decydujemy się zainwestować czas i środki na dostosowanie naszej strony pod kątem SEO, powinniśmy pamiętać również o stworzeniu opisów widocznych dla użytkownika i zachęcających do kliknięcia linku prowadzącego do naszej strony. W realizacji tego celu spieszą nam z pomocą dwa atrybuty HTML – meta title i meta description. W tym artykule poznacie definicję oraz przeznaczenie tych opisów. Wyjaśnimy Wam, dlaczego warto o nich pamiętać.
Meta title – tytuł, który zachęca
Nie czarujmy się – codziennie w otchłań internetu wypuszcza się tysiące artykułów różnej treści i jakości. Gdy konkurencja nie śpi, trzeba jakoś przyciągnąć uwagę użytkownika i nakłonić go do odwiedzenia naszej strony. Kluczową rolę odgrywa tutaj tytuł. Meta title wyświetla się w kilku miejscach:
- jako wynik wyszukiwania,
- tytuł zakładki,
- nazwa karty w przeglądarce.
Istotne jest odpowiednie skomponowanie meta title – mamy do dyspozycji tylko i aż ok. 75 znaków. Jeżeli zdecydujemy się na dłuższy tytuł, Google może uciąć treść i wpleść wielokropek, warto więc zadbać o odpowiedni dobór słów.
Jak prawidłowo stworzyć meta title? Proponujemy jedną z dwóch opcji:
- tytuł + Call To Action (np. „Meta title i meta description – jak zachęcić do wizyty na stronie? Zobacz!” – 74 znaki);
- tytuł + separator + tytuł strony (np. „Meta title i meta description – jak zachęcić do wizyty na stronie? | SP.pl” – 74 znaki).
Częściej spotykamy się z wykorzystaniem wariantu pierwszego. Nazwa strony jest już widoczna w linku.
Więcej o call to action znajdziesz na blogu Profesjonalny Copy.
Meta description – „zachęć mnie do kliknięcia”
O ile meta title możemy dostrzec w kilku miejscach przeglądarki, meta description będzie dla użytkownika widoczny jedynie w wynikach wyszukiwania. To treść zamieszczona pod tytułem, której zadaniem jest streszczenie zawartości strony i przekonanie użytkownika, że nasza strona jest lepsza od konkurencji, ponieważ u nas znajdzie wyczerpującą odpowiedź na swoje pytanie.
Jak prawidłowo stworzyć meta description? Pamiętaj, aby:
- treść była atrakcyjna dla czytelnika – przedstaw zwięźle wartość dodaną odwiedzenia akurat naszej strony, co nas wyróżnia;
- stawiać na bezpośredniość – użyj prostego języka, zwracaj się do użytkownika wprost (za pomocą 2 osoby liczby pojedynczej);
- wykorzystać CTA – zwiększ skuteczność konwersji.
Powinieneś również w meta description umieścić słowa kluczowe. Mamy tutaj do dyspozycji ok. 150 znaków, powyżej tej wartości tekst może zostać ucięty.
Czym są i jak dobierać słowa kluczowe znajdziesz na stronie Ghostwriters.
Podsumowanie
Choć od 2009 roku Google przestał traktować meta title oraz meta description jako czynniki rankingowe, warto poświęcić chwilę na poprawne sformułowanie tych opisów. Przede wszystkim, ciekawie skonstruowany tytuł oraz opis mogą zwiększyć wskaźnik klikalności, a to już ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Zatem te dwa czynniki pośrednio przyczyniają się do lokowania naszej strony w wynikach wyszukiwania.
No Comment