Każdy wirtuoz pióra parający się copywritingiem zna potęgę języka korzyści w przekazie marketingowym. Językiem możesz informować, wzbudzać zaufanie lub nakłonić klienta do swojej oferty. Dobry język korzyści jest w stanie przekonać niezdecydowanego kontrahenta argumentami, które trafią w jego potrzeby.
Co to są korzyści w ujęciu marketingowym?
Korzyść z posiadania produktu czy skorzystania z usługi może być różna dla różnych grup odbiorców. Osoby majętne często odnoszą się do swojej pozycji społecznej, dlatego wybiorą produkt, który temu statusowi odpowiada. Inna osoba wybierze weterynarza, dlatego, że jest czynny całą dobę. Korzyścią dla niego będzie spokój psychiczny i natychmiastowa pomoc w razie choroby zwierzaka. Korzyść może być finansowa – opracuje profesjonalne teksty na Twoją stronę internetową, dzięki czemu wzrośnie Twoja sprzedaż i zysk.
Język korzyści – co to?
Nie należy go mylić z zaletami produktu. Język korzyści odpowiada na podświadome pytanie klienta – co mogę zyskać wybierając tę ofertę. Powinien być skupiony na rozwiązaniu realnych problemów lub potrzeb, a także odnosić się do emocji, które są bardzo silnym katalizatorem. Dobrze napisany tekst jest w stanie wywołać żądze posiadania produktu i impuls do działania.
Co mi da zakup, czy ten przedmiot jest mi potrzebny, czy chcę kupić to tutaj i czy jestem w stanie zapłacić taką kwotę? Odpowiedź na te pytania powinna brzmieć TAK. Język korzyści powinien odpowiadać na nie, argumentując, dlaczego dokonanie wyboru będzie najlepszą możliwą decyzją.
Czy język korzyści przyniesie…same korzyści?
Tak, pod warunkiem, że zachowane zostaną pewne reguły, które wpływają na to, jak zostaniesz odebrany przez klienta. Po pierwsze, oferta przedstawiona w tej formie powinna zawierać prawdziwe informacje poparte danymi. Po drugie, jak mówi stare porzekadło – jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego – znaczy to, że nie powinieneś przypisywać na siłę dodatkowych magicznych funkcji przedmiotowi, który sprzedajesz. Może to przynieść odwrotny efekt. Po trzecie, zwracaj się bezpośrednio do osoby, która czyta tekst. To Ty musisz wiedzieć, do kogo piszesz i wiedzieć, co zyska, wybierając Twój przedmiot. Język korzyści powinien być spójny, prosty i wskazywać nie na zalety produktu, a na korzyści, jakie za sobą przyniesie.
Podsumowanie
Język korzyści jest wartościowym narzędziem w sprzedaży online i nie należy go bagatelizować. Przyciągnie uwagę, zainteresuje klienta, ułatwi podjęcie decyzji i wyzwoli w nim chęć posiadania. Pamiętaj, że język korzyści to nie tylko wyszczególnienie mocnych stron twojego biznesu, które przyniosą klientowi realny zysk, to również opinie Twoich klientów. Co zyskali Twoi klienci współpracujący z Tobą?
No Comment