W gąszczu zasad dress code’u do pracy możesz czuć się niepewnie. Często nie wiesz, co tak naprawdę wypada założyć? A może nawet zniechęcasz się do całej idei? Warto jednak pomyśleć strategicznie. Ubranie to nie tylko utylitarna konieczność. To narzędzie, dzięki któremu kreujemy siebie. Stwórz z jego pomocą człowieka sukcesu!
Typy dress code’u, czyli idealne ubranie do Twojej pracy
Na początku warto zapoznać się z wytycznymi w miejscu pracy. Czy wymagany jest dress code? Jaki styl będzie oczekiwany? Najpopularniejszy jest business casual, w którym nosimy koszule z garniturem (kostiumem) i eleganckie buty. Strój może być także formalny, zwłaszcza na specjalne biznesowe okazje. Jest to najbardziej klasyczny wybór, wymagający ciemnych kolorów, szlachetnych materiałów oraz wyjątkowo dyskretnych akcesoriów.
Coraz większą popularnością cieszy się styl business casual, w którym mamy większą dowolność w wyborze tekstur i kolorów, pomimo konieczności trzymania się klasycznych krojów. Niektóre biura, zwłaszcza w branżach kreatywnych, stawiają na casual. Wówczas możesz wybierać ubrania swobodnie. Wszystkie warianty mają jednak cechy wspólne: chcąc kreować profesjonalny wizerunek, odwołujemy się dla klasyki, jakości i dbałości o detale.
Ponadczasowe zasady zasad dress code’u w pracy biurowej, czyli sztuka balansowania
Absolutnie niezbędną cechą ubrania do pracy jest dobre dopasowanie. Strój nie może być zbyt luźny i nieformalny, nie powinien też być nadto obcisły. Warto zwrócić szczególną uwagę, by podczas letnich upałów dostatecznie zakrywać ciało. Ponadto, w uniformie biznesowym unikamy otwartego „wyrażania siebie”. Zastanów się, czy maksymalizm lub bardzo głośnie kolory są rzeczywiście najlepszym wyborem dla profesjonalisty… Ekspresja osobowości to wspaniały koncept, sprawdzający się jednak najlepiej poza granicami biura.
Przeczytaj także: Kim jest persona marketingowa i jak ją stworzyć?
W pracy wyrażaj swój styl dyskretnymi detalami; zasada „mniej znaczy więcej” ma tu szczególne zastosowanie. Świetnym pomysłem będzie też inwestycja w ponadczasowe produkty doskonałej jakości. Mimo wszystko, staraj się nie podkreślać statusu ubraniami bardziej wystawnymi, niż środowisko zawodowe tego wymaga. Subtelność i wyczucie to swego rodzaju sztuka. Bądź artystą.
Dress code w pracy
Ponieważ ubrania powinny pracować z Tobą i dla Ciebie, zawsze zwracaj uwagę na wygodę. Nawet w najbardziej eleganckiej koszuli nie będziesz czuć się (i wyglądać!) dobrze, jeśli materiał będzie sztuczny, kołnierzyk zbyt sztywny, a zapięcie uwierające. Szczególnie ważne jest, by ubranie nie przeszkadzało Ci w codziennych obowiązkach. Zapomnij o długich, zwiewnych rękawach, którymi strącisz niejeden z przyborów biurowych czy też o ozdobach brokatowych, których błyszczący pył „przyozdobi” każdy podpisywany w biurze dokument.
Twój wysiłek, włożony w dopracowanie takich detali, zaowocuje stworzeniem profesjonalnego wizerunku. Z nim poczujesz pełnię swoich możliwości i będziesz mieć udział w kreowaniu statusu firmy. Co najważniejsze, postawisz także pierwszy krok do sukcesu w budowaniu zaufanej, profesjonalnej relacji z drugim człowiekiem.
Autor tekstu: Ewa Szymańska-Pawłowska
No Comment