Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że słowa mają wielką moc. Jednak nie każdy już dostrzega, jak wielką moc marketingową mają teksty. Niedocenianie tej kwestii może przynieść negatywne skutki, a nawet słabe wyniki sprzedażowe. Fundamentalną rolę w treściach tworzonych z myślą o poprawie widoczności strony pełnią frazy kluczowe. Skuteczne dobieranie fraz kluczowych jest w stanie spowodować zwiększony ruch na witrynie, a przez to dotarcie do potencjalnych klientów i ostatecznie poprawę wyników sprzedażowych. W jaki sposób dokonać wyboru, aby zapracować na swoją skuteczność? Jak obchodzić się z siłą fraz kluczowych? Sprawdźmy!
Słowa kluczowe w copywritingu – czym są?
Na początek małe przypomnienie.
Słowa kluczowe to wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę, aby odnaleźć konkretne informacje, np. porady, miejsca, produkty.
Copywriting natomiast to usługa polegająca na przygotowywaniu wartościowych treści na stronę internetową, które jednocześnie są przyjazne algorytmom wyszukiwarek.
Dobieranie słów kluczowych w copywritingu to budowanie mostu między nami a potencjalnymi odbiorcami.
Jakie mamy rodzaje słów kluczowych do dyspozycji?
Ogólne słowa kluczowe
Składają się z jednego lub dwóch wyrazów, np. fryzjer. Ich wykorzystanie może być trudne, ponieważ są mało szczegółowe. Spotykamy się w ten sposób z dużą konkurencją.
Słowa kluczowe z długiego ogona (long-tail)
Frazy te są zdecydowanie bardziej szczegółowe, np. fryzjer męski w Opolu ceny. Używają je internauci o bardziej sprecyzowanych potrzebach. Przez to są łatwiejsze w pozycjonowaniu – na wysokich pozycjach mamy styczność z mniejszą konkurencją. Trzeba jednak pamiętać też o drugiej stronie medalu – im więcej wyrazów ma dana fraza, tym rzadziej jest wyszukiwana. Mimo wszystko skuteczne posługiwanie się frazami long-tail jest sposobem na szybkie uzyskanie widoczności.
Dobieranie fraz kluczowych – metody
Jak poprawnie zbudować ten magiczny most łączący nas z potencjalnym klientem? Przede wszystkim w sposób przemyślany. Dobierz najlepszą metodę do swoich możliwości w konkretnym czasie.
Metody manualne
Jest to najprostszy sposób wyszukiwania polegający po prostu na wpisywaniu frazy i sprawdzaniu jakie wyniki otrzymamy. Możesz w ten sposób określić swoje siły do walki o wysokie pozycje w Google. Aby ta metoda przyniosła jak najwięcej korzyści, weź pod uwagę kilka czynników. Zdefiniuj konkurencję. Odpowiedz siebie na pytanie, czy po wpisaniu konkretnej frazy wyświetlają się małe blogi, czy wielkie portale. Widzisz rozbudowane artykuły, czy krótkie definicje? W końcu gdzie w tym wszystkim mogłaby być Twoja witryna. Co jeszcze możesz zaproponować? Możesz być ciekawszy, bardziej wartościowy, czy szczegółowy?
Dobieranie fraz kluczowych a narzędzia analityczne
Staranna analiza słów kluczowych nie jest łatwym zadaniem, a na pewno odgrywa decydującą rolę w procesie pozycjonowania. Użycie odpowiednich narzędzi może znacznie usprawnić pracę oraz wpłynąć na jakość i skuteczność treści. Pomocą służą wyszukiwarki fraz kluczowych. To narzędzia, które zbierają dane, a następnie ukazują popularność i potencjał fraz razem z pokrewnymi możliwościami. Dzięki skorzystaniu z takiej możliwości mamy większą szansę powodzenia, przy jednoczesnym mniejszym wysiłku i oszczędności cennego czasu.
Do naszej dyspozycji są płatne narzędzia takie jak KWFinder, Ahrefs czy KeySearch.
Jeżeli natomiast nie chcemy ponosić takiej inwestycji w cały proces możemy skorzystać z darmowego rozwiązania, jakim jest Google Keyword Planner. Jest to narzędzie proste i intuicyjnie, które udziela nam odpowiedzi, jaka jest popularność danej frazy i jakie są frazy pokrewne. Nie mamy natomiast informacji o konkurencyjności.
Dobieranie fraz kluczowych – podsumowanie
Przy obecnym poziomie konkurencyjności w Internecie nie wystarczy sama wartość i atrakcyjność tekstu. Trzeba do nich dodać skuteczność. Odpowiednie dobieranie fraz skutecznych sprawia, że witryna ma szansę dotrzeć do odbiorcy. Aby zbudować solidny most, poza pomysłem potrzebujesz dobrej analizy. Mierz siły na zamiary. Dobieranie fraz kluczowych odgrywa ogromną rolę i warto poświęcić temu procesowi trochę czasu.
No Comment