Tłumacząc powyższe hasło z języka angielskiego na polski, otrzymamy „kamień węgielny”. Nie jest to przypadek, gdyż bez contentu strona nie ma racji bytu. Musimy jednak wiedzieć, jak go stworzyć tak, aby faktycznie pełnił kluczową rolę. Czym jest cornerstone content? O tym w dalszej części tego artykułu!
Cornerstone content – kręgosłup strony
Gdybyśmy mieli prostym językiem wyjaśnić pojęcie cornerstone content, to powiedzielibyśmy, iż są to najważniejsze treści znajdujące się na stronie. Pokazujemy w nich główny temat naszej strony przy pomocy np. słów kluczowych. Na tej podstawie tworzymy kolejne materiały.
Dlaczego jest tak ważny?
Powodów jest kilka. Jednym z najważniejszych jest kwestia zagadnieniowa. Czytelnik wie, jaki jest temat naszej strony i jakie materiały może na niej znaleźć. Drugim ważnym czynnikiem, w pewnym sensie łączącym się z poprzednim, jest struktura strony. Content znajduje się w środku, a wokół niego powstają kolejne treści.
Nie jest istotne, w jaki sposób przedstawimy nasz cornerstone. Ważniejsze jest skupienie uwagi na wyszukiwarce Google. Niezwykle często dążymy do tego, aby nasza strona była jak najwyżej w niej umieszczana. Daje to mnóstwo różnych benefitów. Żeby tak się jednak stało, trzeba wziąć pod uwagę takie elementy jak m.in.: wyróżniająca się na tle innych treść, linki, czy źródła. Wskazane więc jest, żebyśmy zadbali o to, np. poprzez linkowanie wewnętrzne.
Jak dobrze wykonać cornerstone content?
Skoro już znamy definicję tego pojęcia oraz jego rolę, warto skupić się teraz na prawidłowym zrobieniu contentu. Zadanie to należy podzielić na kilka etapów.
- Dobieramy słowa kluczowe.
Nie da się stworzyć dobrego contentu, jeśli nie mamy wybranych fraz kluczowych. Mają one ogromny wpływ na całość procesu, dlatego warto dobrze przemyśleć, które chcemy użyć. Należy sugerować się naszym planem na stronę albo zainteresowaniami odbiorców.
- Na ich podstawie tworzymy artykuł.
Kolejny etap to wykonanie artykułu według wybranych wcześniej fraz kluczowych. Możemy napisać tekst zupełnie od nowa, ale istnieje również opcja edycji utworu, który powstał już wcześniej. Co jest lepszą metodą? Wszystko zależy od tematu, aczkolwiek nie możemy zbagatelizować tej pracy. Więc jeśli nie mamy pomysłu, jak zmienić dany tekst, to skuteczniejszym rozwiązaniem jest napisanie nowego.
- Wybieramy long-taile.
Ten etap wykonujemy poprzez rozwinięcie słowa kluczowego, w taki sposób, żeby bardziej precyzyjnie określał dane zagadnienie. Nie należy jednak przesadzać z długością tej frazy.
- Tworzymy podstrony.
Kolejny krok to podstrony, które powinniśmy wykonać dla każdego long-taila. One także mają znaczenie w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce.
- Wykonujemy linkowanie wewnętrzne.
W każdej utworzonej podstronie powinniśmy umieścić link do najważniejszego artykułu na stronie. W nim warto umieścić odnośniki do tych właśnie podstron. Te czynności umożliwią prawidłowe odebranie naszego celu przez algorytmy wyszukiwarki Google. Oprócz tego nasi odbiorcy nie będą mieli problemu z rozpoznaniem, który tekst jest główny, a strona będzie wyglądała przejrzyście.
Pamiętajmy o konkurencji
Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy warto poświęcać czas na cornerstone content, to należy przypomnieć sobie o istniejącej i nieśpiącej konkurencji. Jak my nie wykonamy dobrze tego zadania, to zrobi to ktoś inny na swojej stronie. Przez to będzie nam znacznie trudniej zająć wysokie miejsca w wyszukiwarce, a co za tym idzie – dotrzeć do czytelników.
Podsumowanie
- Cornerstone content to najważniejsze treści, wokół których opiera się strona.
- Tworzy się go w kilku etapach.
- Ma on kluczowe znaczenie dla m.in. pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google.
No Comment