W obecnych czasach użytkownicy coraz częściej i chętniej czytają teksty, które zawierają rzetelne, klarowne oraz przydatne dla nich treści. Z tego też powodu content writer staje się popularnym zawodem. Przedsiębiorcy poszukują profesjonalnych twórców treści, ponieważ zdają sobie sprawę, iż pomagają oni w rozwoju firmy oraz uzyskiwaniu zaufanego grona odbiorców.
Kim jest content writer?
Content writer tworzy tematyczne treści umieszczane na stronach internetowych, w celu zwiększenia wartości merytorycznej witryny. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie lepszych wyników SEO oraz zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy, co przekłada się na zwiększenie zaufania wśród odbiorców, zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Content writer musi tworzyć teksty rzetelne, wartościowe, poprawne pod względem językowym oraz (dość często) poparte badaniami naukowymi. Z tego też względu powszechna stawka, za dobrze przygotowany i opracowany artykuł specjalistyczny, wynosi od 30 do nawet 100 zł netto za 1000 znaków ze spacjami.
Cechy dobrego content writera
Oto kilka cech, które wyróżniają dobrego content writera:
- zdolności pisarskie i lekkie pióro,
- poprawność językowa,
- obiektywne podejście do opracowywanego tematu,
- umiejętność sprawnego wyszukiwania rzetelnych informacji,
- znajomość podstaw SEO.
Ponadto, treść, którą tworzy copywriter:
- ma wysoką wartość merytoryczną,
- nie ma błędów językowych,
- jest przejrzysta, atrakcyjna i dopasowana do odbiorcy,
- jest stworzona w oparciu o sprawdzone i zaufane źródła,
- nie jest ani zbyt krótka, ani zbyt długa.
Korzyści płynące z zatrudnienia content writera
Firmy coraz częściej decydują się na zatrudnianie profesjonalnych twórców treści, gdyż zdają sobie sprawę, iż dzięki content writerowi:
- zwiększą wyniki SEO – artykuły wysokiej jakości, zawierające użyteczne informacje są pożądane przez użytkowników oraz wyżej oceniane przez obecne algorytmy Google’a;
- zdobędą zaufanie wśród odbiorców – klienci uważają firmę za bardziej profesjonalną oraz wiarygodną, jeśli na jej stronie mogą znaleźć tematyczne, rzetelne i ciekawe artykuły;
- zwiększą sprzedaż – lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania, grono stałych klientów oraz profesjonalny wizerunek przekładają się na wzrost zysków.
Zamierzasz zatrudnić w przyszłości content writera? Wypróbuj agencję o takiej samej nazwie: https://contentwriter.pl/
Content writer a copywriter – różnice
Oba te zawody są stosunkowo młode. Dlatego nie rozgraniczamy ich konkretnej definicji, czy podziału obowiązków. By jednak to zmienić, rynek cały czas stara się określać coraz większe różnice między content writerem a copywriterem.
Content writer:
- realizuje merytoryczne treści (często poparte badaniami naukowymi),
- opiera swoją pracę na długoterminowych efektach (White Hat SEO, budowa wizerunku).
Copywriter:
- tworzy slogany, lekkie artykuły blogowe i teksty sprzedażowe,
- przynosi efekty w krótszym czasie;
Oczywiście trzeba pamiętać, iż każdy autor teksów ma swoje indywidualne doświadczenia oraz umiejętności. Z tego też względu (oraz braku jasno określonych wymogów prawnych) nadal nie można przypisać tylko jednego tytułu do danej osoby, przez co stworzenie konkretnej definicji staje się jeszcze trudniejsze.
No Comment