Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak działa content marketing w portalach społecznościowych? Dlaczego marketing treści jest tak popularny i co wnosi do Twojej strategii? A może uważasz, że nie warto w Twoim przypadku w ogóle rozważać takiego rozwiązania? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, czym jest content marketing w social media i jak go „ugryźć”. Zaczynamy!
Co kryje się pod pojęciem „social media content marketing?”
W wyścigu o pozyskanie klienta marketingowcy poszukują wciąż nowych sposobów na dotarcie do odbiorcy końcowego, zainteresowanie go naszą ofertą i zachęcenie do zakupu. Najpiękniejszy scenariusz dodatkowo zakłada, że klient będzie do nas często wracał i polecał nas znajomym.
W dobie cyfryzacji najszybciej możemy odnaleźć naszych potencjalnych i obecnych klientów w social media. Portale społecznościowe stanowią miejsce, w którym ludzie o podobnych zainteresowaniach chętnie wymieniają się doświadczeniem i poleceniami produktów. Social media realizują dla nas dwa główne zadania:
- Pozwalają obserwować odbiorców – poznajemy grupę docelową i jej potrzeby, żeby wiedzieć, jakie treści i rodzaj oferty spotkają się z oczekiwaniami użytkowników. Możemy np. stworzyć kanał, na którym będziemy stopniowo zapoznawać klientów z naszymi produktami, stosując popularny obecnie storytelling.
- Umożliwiają dystrybucję przekazu – marketing treści pomaga przekazać naszą ofertę w sposób przyjemny dla klienta, bez nachalnych reklam. Zdecydowana większość odbiorców przez lata wyrobiła w sobie ślepotę banerową, skutecznie ignorując wszechobecne i nachalne reklamy sprzedażowe.
Jak tworzyć treści w social media, aby współgrały ze strategią content marketingu?
Przede wszystkim należy zastanowić się, jaki cel marketingowy chcemy osiągnąć – mierzalny (w postaci konkretnych wartości procentowych), to ułatwi nam kontrolę efektów podejmowanych działań. Celem może być tutaj przykładowo: zwiększenie rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej 17-40 lat o 20% w ciągu 3 miesięcy; zwiększenie sprzedaży o 10% miesięcznie przez pół roku; wzrost polubień naszego profilu o 300 dzięki nowej kampanii itd.
Następnie, określmy zakres tematyczny naszych treści, ułóżmy harmonogram postów. Istotne jest, aby nie zasypywać odbiorcy suchymi statystykami i parametrami urządzeń z katalogu. Mamy pokazać problem i rozwiązanie, które niesie nasz sprzęt. Przekaz ma być:
- krótki (ale nie za krótki),
- dopasowany do charakteru mediów społecznościowych,
- zwięzły, dotyczący naszej działalności (niewykraczający poza wąski obszar specjalizacji),
- atrakcyjny – merytorycznie i wizualnie.
Pamiętajmy, aby umieszczane przez nas teksty posiadały wartość dla użytkownika.
♠Potrzebne są Ci treści do social media? Gorąco polecamy poznańską agencję copywriterską CW!♠
Podsumowanie
Content marketing w social media dla początkujących przedsiębiorców powinien być płatnie promowany, aby nasza reklama mogła dotrzeć w szybkim tempie do szerokiej grupy odbiorców. Firmy z dłuższym stażem co pewien czas powinny także inwestować w płatne promowanie, co ułatwi dotarcie do nowej rzeszy użytkowników.
Wszystkie treści prezentowane w social mediach należy tworzyć spójnie z naszą misją i charakterem działalności. Ponadto, posty w mediach społecznych nie mogą być niekończącą się ścianą tekstu zawierającą jedynie eksperckie słownictwo oraz statystyki. Treść musi być atrakcyjna merytorycznie, przyciągać wzrok i zachęcać do dalszego działania (polubienie kanału, udostępnianie naszych postów) itd.
No Comment