Pandemia zmusiła większość przedsiębiorstw do przejścia na zdalny tryb pracy. Rozwój e-commerce przeżywa swój złoty wiek, a co za tym idzie, konkurencyjność w Internecie wzrasta. Firmy przerzucają się marketingowymi technikami, by pozyskać jak najwięcej klientów. Jednym z podstawowych elementów marketingu jest tzw. call to action, o którym informacje znajdziesz poniżej.
CTA jako skuteczne wezwanie do działania
Call to action to najbardziej powszechny „chwyt” marketingowy, nawołujący konsumenta bezpośrednio do podjęcia działania. Najczęściej występuje w formie krótkiego hasła, umieszczonego na końcu tekstu. Może przybierać też inne formy graficzne, np. przycisku lub ikony, atrakcyjniejsze pod względem wizualnym dla docelowego odbiorcy. Celem zastosowania CTA jest np. dodanie produktu do koszyka, wpisanie kodu, przeniesienie na landing page lub zapis do newslettera.
Używanie CTA wiąże się z pozytywnymi skutkami:
1) wzrost konwersji – potencjalni odbiorcy są bardziej zachęcani do wykonywania określonych ruchów, a to automatycznie zwiększa potencjał sprzedażowy sklepu czy strony internetowej
2) zmniejszenie kosztów reklamowych – tworzenie skutecznych kampanii na systemie aukcyjnym znacząco wpływa na generowanie kosztów, redukując ich wartość ze względu na zwiększoną atrakcyjność dla odbiorcy
3) wzrost pozycjonowania
Skuteczne call to action – jak się przebić?
Najczęściej CTA kojarzy się z tanimi marketingowymi chwytami. Teksty „kup teraz” lub „wejdź tu” są pewnym przeżytkiem, natomiast nie warto z nich rezygnować. Warto postawić na kreatywność, by wyróżnić się z tłumu podobnych sloganów.
CTA jako graficzny przycisk to rozwiązanie gwarantujące unikatową formę. Oryginalny design przykuwa uwagę, a proste polecenie zachęcające do działania generuje skutek w postaci przekierowania do określonej strony. Nie zapominaj o zwiększeniu rozmiaru czcionki, podkreśleniu tekstu i zmienieniu jego koloru. Dobrze postawić na kontrastujące kolory, które rzucą się w oczy.
Największą rolę w CTA odgrywa tekst. By zwiększyć efektywność jego działania można zastosować proste sposoby, takie jak:
- Gratyfikacja rozwiązań, które i tak są przewidywane np. „Kup już teraz i odbierz produkt X za połowę ceny”.
- Wytworzenie presji czasowej, która wpłynie na poczucie, że została podjęta dobra decyzja. Presja może być pozytywna np. „Zamów produkt do końca dnia, a otrzymasz gratis” lub negatywna np. „Do końca promocji zostały 2 godziny – nie przegap okazji!”.
- Przedstawienie społecznego dowodu słuszności „Już ponad 80% Polaków korzysta z naszego produktu. Dołącz do grona zadowolonych osób!”.
Najważniejsze to zaznaczyć korzyści, które otrzyma klient po podjęciu działania. Spróbuj użyć zwrotów w 1 os. liczby pojedynczej np. „zapisuję się”, „wchodzę”. Daje to poczucie mocy sprawczej konsumenta, który odnosi wrażenie, że sam decyduje o tym kroku.
CTA musi informować odbiorcę, co stanie się po wykonaniu kliknięcia. Lepiej odbiera się komunikat „pobierz darmowy newsletter” niż nic nieznaczące „kliknij tu”.
Podsumowanie
Zależnie od specyfiki branży oraz celów biznesowych CTA przyjmuje różne formy. Jego zastosowanie zapewni wzrost konwersji, przyciągając większe ilości klientów. Bez wątpienia call to action jest nieodłącznym elementem skutecznego marketingu.
No Comment